Societate

articolul anterior articolul urmator

Raportul, vinovăţia şi soluţiile finale!

3
24 Jan 2014 13:40:07
Paul Stan

Ponta a prezentat condoleanţe victimelor, miercuri 22 ianuarie 2014, la două zile de la tragedia aviatică din Apuseni! Pe la prânz. A anunţat şi tăieri de capete, aşa cum au solicitat vehement tonomatele, la doar două zile după tragedie, cu mult înainte ca ancheta să fie finalizată, să se stabilească clar responsabilităţile şi vinovăţiile!

Cum poţi ca după numai o zi de cercetare a unui accident aviatic, într-un raport preliminar, să găseşti vinovaţii şi să dai şi soluţiile pentru, Doamne fereşte, cazurile care s-ar putea întâmpla în viitor?! Premierul a anunţat de asemenea, înfiinţarea unei noi structuri pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă. Ce ziceţi de primele măsuri, luate pe genunchi, după un raport fulger, preliminar, luate de şeful Guvernului?

Ulterior, opinia publică a aflat că exista încă din 2004, înfiinţată prin HG 1489, o structură numită Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, organism interministerial de management, ce trebuie condus în astfel de situaţii de ministrul de interne şi coordonat de primul ministru. Doar că cei doi conducători şefi din aparatul de stat nu ştiau că ei trebuie să se ocupe de misiunea de salvare din Apuseni, aşa că actualul premier s-a decis să înfiinţeze ceea ce deja exista.

Cât despre ministrul de interne în funcţie ce putem spune decât că are mare ghinion: păi, tocmai în timpul mandatului său să se întâmple un astfel de accident nenorocit?! Mai târziu, a doua zi pe înserat, şeful său de partid şi posibil de stat pe viitor, l-a criticat aspru la televizor, din cauza comunicarii catastrofale de care a dat dovadă.

Unii dintre cei cu responsabilităţi şi poate, cu vinovăţii, s-au grăbit să dea vina pe ruşii de la Moscova, care cică nu ne-au informat unde s-a prăbuşit avionul românesc. Bine că nu i-au chemat în ajutor, cu armata, ca în decembrie 1989, să ne salveze. Cel puţin, dacă tot au murit doi oameni degeaba, dovedim că suntem cei mai tari la anchete şi evident, rapizi. Păi dacă în alte părţi, în urma altor accidente aviatice nefericite anchetele se fac după cercetări de durată, inclusiv cu asigurarea primetrului, conservarea şi prelevarea probelor, iar rezultatele şi concluziile vin uneori şi după ani de zile, la noi, miercuri, înainte de prânz, şeful Guvernului avea raportul preliminar, vinovaţii demişi şi soluţiile pentru preîntâmpinarea altor tragedii pe viitor.

Nu suntem noi românii cei mai tari?

Tot miercuri, a doua zi după accident, salvatorii salvatorilor, sătenii care i-au găsit şi ajutat pe medicii răniţi au fost trimişi de cineva să recupereze resturile epavei avionului din munţi. Probabil că într-un timp extrem de scurt, anchetatorii români cercetaseră şi recoltaseră toate probele de la locul accidentului, aşa că sătenii au fost trimişi să tragă epava de pe munte!!! Ăsta da profesionalism, nu ca la străinii care stau şi anchetează ani de zile cauzele accidentelor aviatice.

S-a anunţat urmărirea penală in rem

Procurori ai Secţiei de urmărire penală din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au dispus miercuri începerea urmăririi penale in rem în cauza privind accidentul aviatic produs luni în Munţii Apuseni, pentru încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, şi vătămare corporală din culpă. Procurorul general al României, Tiberiu Niţu, a declarat că ia în calcul anchetarea modului în care au acţionat autorităţile în acest caz şi că opinia publică va fi informată la vremea potrivită, dacă se va lua o hotărâre în acest sens. Acum este şi vremea oportunismului.

Pe de altă parte, continuă sarabanda descrierilor, anchetelor, măsurilor, justificărilor, chemarea aveniţilor şi neaveniţilor să-şi dea cu părerea despre tragedia din Apuseni. Se pun întrebări legitime şi întrebări din prostie, sunt revolte de conştiinţă pentru îndreptăţiţi şi revolte circare pentru diverşi actori. Din ce aud, nu pot decât să mă gândesc la incompetenţă, dezorganizare, lipsă de comunicare, confuzie, prostie, implicare la modul amatoristic, dezinformare, ignoranţă, lipsă de profesionalism, oportunism şi altele asemenea. Politicieni ai zilei au intrat şi intră încet, încet în chestiune pe măsura atingerii responsabilităţii şi atingerii intereselor personale sau de partid. Unii descoperă vinovăţii, alţii fac propuneri legislative şi cer demisii. Se solicită explicaţii, răspunsuri, măsuri justiţiare. Acum s-au ivit oportunităţi de creştere a popularităţii, de înaltă demagogie şi progres al avântului politic.

Acum se poate scăpa de nişte oameni incomozi, prilejul nu trebuie pierdut, că greu se mai iveşte.

Acum nişte instituţii trebuie aduse la ordine, pentru binele poporului electoral.

Acum se fac iniţiative, reglementări, propuneri de noi norme legislative.

Acum se urmăreşte şi se creează noi poteci ale succesului băieţilor deştepţi.

Acum este vremea tradiţiei oportunismului, speculaţiilor şi arătării muşchilor puternici.

Acum, pe spatele cadavrelor nevinovate, se trag sforile bunei administraţii şi guvernări. Sforile care duc sus, sforile apărute după o tragedie umană.

Că aşa-i la români! Şi nu doar la noi, ci şi la alte popoare năpăstuite de soartă.

Între timp, victimele supravieţuitoare încearcă să-şi revină şi să supravieţuiască în continuare, sătenii salvatori sunt invitaţi prin studiouri de cancan şi paraşute.

Între timp, rudele îşi îngroapă morţii şi îi plâng cu durere decent, fără să facă circ şi să ceară capetele moţocilor.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

gogu58
24.01.2014, 13:48:46

Inafara de titlu ai citit ce scrie in HG 1489 ?

tampa_killer
24.01.2014, 14:01:54

"Cum poţi ca după numai o zi de cercetare a unui accident aviatic, într-un raport preliminar, să găseşti vinovaţii şi să dai şi soluţiile pentru, Doamne fereşte, cazurile care s-ar putea întâmpla în viitor?!" Clar ca autorul nu a inteles absolut nimic. Nu s-a cercetat cauza accidentului aviatic si nu s-au cautat vinovatii pt accidentul aviatic. Nu stiu ce au cerut tonomatele dar stiu ce a cerut opinia publica ( sau puneti egal intre ele? ) . Problema este , draga autorule, cine se face vinovat de haosul care a insotit ceea ce trebuia sa fie recuperarea victimelor unui accident. Vinovat direct sau moral. Lipsa de actiune si mai apoi de luciditate a cautarii isi are cauza in proasta desfasurare a activitatii intreprinse. Un manager are obligatia de a se asigura ca sistemul sa mearga ca uns. Daca in subordine are tampiti care gresesc catastrofal este tot vina managerului ca i-a mentinut pe tampiti pe functie. Cand tu, om cu functie si deci cu raspundere, auzi de un accident ca cel aviatic din 20 ianuarie, ai datoria morala de a face tot ce sta in puterile tale pt a ajuta. La noi, de la ministrii la sefi mai mici, singura sarcina pare a fi sa caute alti vinovati decat augustele lor persoane.

gogu58
24.01.2014, 16:21:33

Principalul vinovat a fost haosul. Normal trebuia sa existe o procedura prin care se stabileste cine este responsabil, cine este la comanda si ce structuri i se subordoneaza, adica o comanda unica. HG ala se refera la cu totul alceva

Modifică Setările