STUDIU Profilul românului care oferă „atenţii” medicilor care îl tratează

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste jumătate dintre români au fost cel puţin odată la medic în 2012 FOTO Arhivă Adevărul
Peste jumătate dintre români au fost cel puţin odată la medic în 2012 FOTO Arhivă Adevărul

Mai mult de un sfert dintre românii care au mers la medic în ultimul an i-au oferit acestuia o atenţie, fie că a fost vorba de un cadou sau de o sumă de bani, arată cel mai recent studiu realizat de IMAS. Potrivit cercetării, 67% dintre români au fost cel puţin odată la medic în decursul anului 2012, fie în spital, fie la o clinică sau la medicul de familie.

În ceea ce priveşte atenţiile oferite personalului medical, 31% dintre respondenţi au declarat că au oferit medicului care i-a tratat o atenţie, fie că fost vorba despre cadouri sau bani, dar comportamentul este mai frecvent în oraşele mici şi în Capitală. Cei care oferă bani medicilor sunt, cu preponderenţă, persoane cu venituri mari şi cu studii superioare, mai arată studiul IMAS.

Datele extrase din cercetare arată un interes sporit al românilor pentru medicina privată. Mai precis, 42% dintre respondenţi au afirmat că preferă să se trateze într-un spital privat, deşi orientarea către astfel de unităţi sanitare este mai frecventă în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani, în rândul rezidenţilor din oraşele mari şi din Bucureşti, care au studii superioare şi venituri care pornesc de la 1000 lei sau mai mari.

Totuşi, absenţa unităţilor medicale private din anumite regiuni face ca spitalele private să fie mai greu accesibile populaţiei din anumite localităţi. Prin urmare, preferinţa pentru un spital privat versus unul de stat se concretizează în mai mică măsură în comportament în zonele în care nu există spitale private comparativ cu celelalte.

31% dintre români au oferit o atenţie medicului care i-a tratat

Conform aceluiaşi studiu, înfiinţarea unor spitale private cu unităţi de primire urgenţe în România reprezintă dorinţa a peste trei sferturi dintre români. Această iniţiativă se bucură de o mai mare susţinere în rândul tinerilor, a persoanelor cu venituri ridicate, precum şi a celor care au studii medii şi superioare.

MedLife deţine în continuare prima poziţie la nivel de Bucureşti, fiind cel mai cunoscut furnizor de servicii medicale, având o notorietate totală de 88%, pe locul următor situându-se Regina Maria cu o notorietate de 76%, iar pe locul trei Sanador cu un procent de 75%.

Sondajul a fost realizat în luna martie 2013, la nivel naţional, pe un eşantion de peste 1.000 de persoane şi oferă detalii despre atitudinea românilor în ceea ce priveşte frecvenţa vizita la medic, în ultimele 12 luni cât şi informaţii despre preferinţa pentru sistemul medical privat sau cel de stat.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite