STUDIU Românii se tehnologizează, dar nu renunţă la tradiţiile religioase

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevărul
FOTO Adevărul

Tinerii până în 34 de ani sunt cei mai implicaţi şi responsabili social români arată studiul Consumer Report 2015. De asemenea, sărbătorile ocupă un loc important în viaţa familiei, mai ales pentru oportunitatea de a petrece timp cu rudele, dar şi pentru însemnătatea religioasă. La capitolul tehnologie, în mai toate casele din România există cel puţin un televizor, iar noile tehnologii, precum laptopurile sau tabletele prin tot mai mult teren.

Starcom Mediavest a lansat cea de-a doua editie a enciclopediei anuale Consumer Report. Noua antologie conţine informaţii relevante despre consumatori, în funcţie de etapa de viaţă ce îi defineşte: adolescenţi cu vârsta între 14-17 ani; tineri cu vârsta între 18-34 ani, necăsătoriţi şi fără copii; familii cu copii până în 14 ani în gospodărie.

Cel puţin o tabletă în casele a 12% din familiile din România

Studiul arată că 98% din familiile cu copii au televizor în casă, faţă de 97% populaţia urbană în general şi 74% şi-au achiziţionat al doilea televizor, faţă de 69% în general.

Cele mai accesate trei site-uri în România sunt google.ro (88%), yahoo.com (68%) şi olx.ro (43%). Adevărul.ro se află pe locul 9 în top.

„În cazul familiilor cu copii, observăm un nou tip de <<decalaj între generaţii>> determinat de o multitudine de factori externi: de la timpul limitat petrecut zilnic cu familia, după orele de lucru, la necesitatea de a lucra în afara ţării”, se mai arată în raport.

Paştele impune respectarea tradiţiilor religioase pentru 29% din români

Pentru 61% din familii, Paştele reprezintă o ocazie excelentă pentru a petrece mai mult timp cu familia şi a vizita rudele, în timp ce pentru 29% este o sărbătoare religioasă importantă ale cărei tradiţii le respectă cu sfinţenie. În schimb, pentru 10% din respondenţi, Paştele aduce un concediu care le permite să călătorească.

33% dintre tineri au laptop

„Tinerii cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriţi şi fără copii sunt din ce în ce mai implicaţi şi responsabili social. Mai mult decât atât, ei reprezintă generaţia cu hobby-uri pregnante, pe care îşi doresc să le materializeze prin intermediul job-ului sau extra-job”, se arată în raport.

Dintre tinerii singuri, 52% au cameră foto, faţă de 42% populaţia urbană şi 33% laptop faţă de 29% populaţia urbană. De asemenea, 12% din familii deţin o tabletă faţă de 8% populaţia urbană.

Doar 95% din tineri deţin un televizor, faţă de 97% populaţia urbană şi 42% deţin un laptop faţă de 29% populaţia urbană, însă doar 9% au tabletă.

Topul celor mai accesate site-uri este neschimbat, doar proporţia diferă: 91% google.ro, 63% yahoo.com şi 41% olx.ro. În cazul adolescenţilor însă, cele mai accesate site-uri sunt facebook.com (92%), youtube.com (88%) şi ask.fm (30%)

Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor români, lansat de Starcom Mediavest Group. Studiul cumulează date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group şi date puse la dispoziţie de către colaboratori SMG, precum Ivox sau Google.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite