STUDIU: Sejururile în străinătate, mai puţin vizate anul acesta. „Turismul românesc se bucură de un public larg, dornic să exploreze şi să se relaxeze”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru anul 2022, 88% dintre români spun că vor merge într-o vacanţă Foto Călin Gavrilaş
Pentru anul 2022, 88% dintre români spun că vor merge într-o vacanţă Foto Călin Gavrilaş

Sejururile în străinătate sunt mai puţin vizate anul acesta, românii caută în ţară vacanţe deosebite, unde să exploreze şi să se relaxeze deopotrivă. Astfel 76% dintre români spun că plănuiesc o vacanţă anul acesta, iar când vine vorba de intenţia pentru anul viitor procentul ajunge la 88%, conform unui studiu realizat de agenţia de cercetare AHA Moments în colaborare cu startup-ul de călătorii Epic Visits.

Totodată, 66% dintre cei intervievaţi aleg să călătorească în România, reprezentând o sumă a două segmente: 

  • 51% - cei care doresc să călătorească doar în interiorul ţării;
  • 15% - cei care au planuri să meargă atât în ţară, cât şi în afara ţării.

Sejururile în străinătate sunt mai puţin vizate anul acesta, 15% vor călători atât în străinătate, cât şi în ţară, iar 10% doar în străinătate. Destinaţiile în afara ţării sunt de interes într-o măsură mai mare pentru cei cu venituri ridicate, dar şi pentru locuitorii din Bucureşti şi Ilfov, potrivit studiului citat de Mediafax.

Pentru anul 2022, 88% dintre români spun că vor merge într-o vacanţă

Prognoza planurilor se schimbă în bine pentru anul viitor, românii sperând să călătorească mai mult decât în 2021. Dorinţa lor de a călători în afara ţării creşte de la 25% la 50%, ceea ce înseamnă că ne putem aştepta la un recul pentru turismul intern. Rămân de interes vacanţele locale, dar poate scădea frecvenţa, durata sau bugetul alocat, în condiţiile în care vacanţele în străinătate prind un asemenea avânt în 2022.

„Revenind la anul curent, cifrele ne arată că turismul românesc se bucură de un public larg anul acesta, dornic să exploreze şi să se relaxeze. Pentru 2022, oamenii vor să călătorească în străinătate, ceea ce ne putem aştepta să se întâmple şi în celelalte ţări. Astfel că abordarea sectorului va trebui să fie una adresată atât românilor cât şi străinilor”, a declarat Andreea Coriu de la AHA Moments.

„În această vară, românii au preferat într-o mare măsură turismul intern, însă acel turism de calitate şi explorare care să le dea sentimentul unei vacanţe mai deosebite. Prin urmare segmentul de <Turism Epic> a fost la mare cerere. În 2022, nevoia de vacanţe deosebite nu se va schimba, dar românii speră să le găsească mai mult în străinătate. Pentru proprietarii de pensiuni şi furnizorii de experienţe din România asta înseamnă un nivel mai crescut de competiţie. Vor avea succes acele gazde care vor reuşi să se promoveze mai bine, să fie prezente pe platformele de rezervări relevante şi să îşi susţină notorietatea şi reputaţia atât pentru români, cât şi pentru străinii care vor veni la noi”, a declarat Raluca Jianu, cofondator Epic Visits.

Studiul a fost realizat în rândul a 1.203 români, femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 16-55 de ani, din mediul urban. Datele au fost colectate online în luna mai a anului 2021.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite