Societate

articolul anterior articolul urmator

Trenurile Regiotrans nu mai circulă. Compania a rămas fără licenţă, iar trenurile sale nu mai pot circula

1
16 Mar 2015 17:05:31
Autor: Andrei Aştefănesei
Trenurile Regiotrans, „trase pe dreapta“ din cauza problemelor tehnice
Trenurile Regiotrans, „trase pe dreapta“ din cauza problemelor tehnice

Regiotrans, cel mai mare operator feroviar privat, a rămas fără licenţă, astfel că trenurile acestei companii nu mai au voie să circule pe calea ferată din România. Măsura intră în vigoare de marţi, 17 martie.

„Vă informăm faptul că, urmare adresei nr. 2120/294/16.03.2015 emisă de A.S.F.R., REGIOTRANS SRL este obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători, începând cu data de 17.03.2015 şi până la o dată pe care o vom comunica în timp util.

Ca urmare a celor prezentate circulaţia trenurilor se modifica în data 16.03.15, astfel:

trenul 14094 anulat pe distanţa Braşov (ora pl. 16:05) – Craiova (ora sos. 22:40)

trenul 14727 anulat pe distanţa Braşov (ora pl. 23:10) – Zărneşti (ora sos. 23:50)

trenul 14111 anulat pe distanţa Caracal (ora pl. 21:12) – Corabia (ora 22:09)

trenul 14146 anulat pe distanţa Alexandria - Roşiori Nord şi circulă conform mers tren pe distanţa Zimnicea (ora pl. 19:00) – Alexandria (ora sos. 20:08)”, a detaliat compania într-un comunicat.

Probleme tehnice la zeci de garnituri

Autoritatea Feroviară a descoperit mai multe probleme tehnice la garniturile acestei companii. Regiotrans şi-a pierdut certificatul de siguranţă după ce au fost descoperite probleme tehnice la 29 de automotoare. Compania are un parc rulant de 222 de automotoare, locomotive şi vagoane.

Controalele au avut loc în ultimele două săptămâni. În aceste condiţii, compania are două variante: să ceară un nou certificat de siguranţă şi să scoată automotoarele cu probleme din circulaţie sau să repare problemele şi să ceară apoi un nou certificat de siguranţă.

La ora actuală, grupul de firme Regiotrans Braşov are peste 3.000 de angajaţi şi operează pe aproape 50 de linii feroviare, totalizând peste 2000 kilometri, luate în concesiune, în peste 20 de judeţe.

În proporţie de 97%, cursele Regiotrans sunt curse locale, de 30 – 100 de kilometri, restul de 3% - circa 20 de curse pe zi – fiind curse pe rute lungi, precum Braşov – Iaşi, Braşov – Timişoara, Braşov – Craiova, Braşov – Bucureşti – Constanţa, sau Braşov – Piteşti, efectuate pe liniile rămase în "parohia” CFR Călători, care are şi ea propriile trenuri pe aceste rute.

Omul de afaceri Costel Comana, care controla societatea Regiotrans, anchetat într-un dosar de corupţie alături de mai mulţi directori din CFR şi Ministerul Transporturilor, a fost găsit mort în toaleta unui avion care efectua un zbor din Columbia în Costa Rica. Din cercetările poliţiştilor judiciarişti din Costa Rica reiese că bărbatul de 53 de ani s-a spânzurat.

DNA acuză şpăgi la nivel înalt

Compania Regiotrans este implicată acum într-un imens scandal de corupţie, iar Costel Comana era şi el căutat pentru audieri. Asociatul său, Iorgu Ganea a fost deja arestat în acest dosar.

Alături de Costel Comana şi Iorgu Ganea în dosar mai sunt cercetaţi şi Estrella Ştefănescu, şefa Serviciului Urmărire Transporturi în cadrul CNCF CFR SA şi Claudiu Dumitrescu, director al Direcţiei Feroviare din cadrul Direcţiei Generale Transport şi Infrastructură – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Procurorii DNA acuză că oamenii de afaceri au oferit mită pentru a primi informaţii confidenţiale cu privire la subvenţiile acordate firmelor de transport pe calea ferată şi pentru a fi favorizaţi la licitaţii.

Conform procurorilor, Estrella Ştefănescu, ar fi favorizat firmele oamenilor de afaceri Iorgu Ganea şi Costel Comana în licitaţii, primind în schimb de la aceştia diverse bunuri şi servicii, printre care card de combustibil, cazări la pensiuni, telefoane mobile, anvelope pentru maşină, dar şi bani pentru a merge la o nuntă.

Femeia este acuzată că le-ar fi furnizat date confidenţiale favorizând astfel Regiotrans. „Pentru a recompensa disimulat pe Estrella Ştefănescu, Ganea Iorgu şi Comana Costel i-au angajat formal, pe perioada vacanţei de vară, pe cei doi copii ai acesteia în calitate de controlori bilete pe ruta Bucureşti-Constanţa, trasă efectuată de Regiotrans SRL. Deşi copiii au fost retraşi după două zile de activitate, Regiotrans SRL a efectuat la data de 14.08.2011 plata pentru întreaga perioadă de vacanţă. În data de 04.07.2011, Ştefănescu Estrella a primit şi un telefon mobil de la aceeaşi firmă“, arată procurorii unele dintre avantajele obţinute de Estrella Ştefănescu.

În acest dosar este anchetat şi Claudiu Dumitrescu, director al Direcţiei Feroviare din cadrul Direcţiei Generale Transport şi Infrastructură – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. El este suspectat că ar fi luat 20.000 de lei mită de la omul de afaceri braşovean Ganea Iorgu, pentru favorizarea firmei private de transport Feroviar RC-CF Trans. Claudiu Dumitrescu a spus că va vorbi pentru ca subvenţia alocată de minister pentru pachetul social de transport feroviar de călători aferent anului 2013 să nu scadă prea mult.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

M Laur Razvan
16.03.2015, 17:30:10

Firma REGIOTRANS alaturi de TRANSFEROVIAR. INTERREGIONAL, SOFTRANS au in circulatie trenuri in aproape toata Romania. Aceste trenuri private sunt bune deoarece suplimenteaza trenurile CFR CALATORI, sunt ieftine, convenabile la viteza si confort. Daca NU ar exista trenuri private tarifele la CFR CALATORI ar fii cu minim 10% mai mari ajutand concurenta din TRANSPORTUL RUTIER care castiga din cauza deficentelor in MERSUL TRENURILOR de la CFR CALATORI.

Modifică Setările