Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redus

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Glo

BUCUREŞTI, 22.09.2021 Consumatorii români de glo, produsul BAT care încălzeşte tutunul în loc să-l ardă, consideră că aceste produse au mai puţine efecte negative decât fumatul.

  • Percepţiile consumatorilor sunt importante pentru a stabili dacă produsele care încălzesc tutunul, cum ar fi glo, pot contribui la strategiile de reducere a riscurilor asociate fumatului oferind consumatorilor alternative viabile la fumat.
  • Peste 90% dintre consumatorii români de glo consideră că acesta are un impact semnificativ mai mic decât ţigările asupra calităţii aerului din interior, asupra mirosului hainelor şi mâinilor şi asupra respiraţiei. 86% dintre consumatorii români de glo afirmă, de asemenea, că au tuşit mai puţin după ce au trecut complet de la ţigări la acest produs.
  • BAT şi-a luat angajamentul de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului asupra sănătăţii. Ca atare, BAT încurajează fumătorii care altfel ar continua să fumeze să treacă complet la alternative cu risc redus*.

Astfel, consumatorii afirmă că, în comparaţie cu fumatul, dispozitivele care încălzesc tutunul (THP) produc mai puţin miros, nu colorează în aceeaşi măsură dantura şi îi fac să tuşească mai puţin. În acelaşi timp, consumatorii consideră aceste produse mai puţin supărătoare pentru cei din jur întrucât impactul asupra calităţii aerului din interior este redus.

Consumatorii români care au trecut complet la glo şi au renunţat complet la fumat percep cele mai mari diferenţe între utilizarea produselor din tutun încălzit şi fumat:

  • 86% dintre consumatori afirmă că tuşesc mai puţin acum faţă de atunci când fumau
  • Peste 90% dintre consumatorii români de glo consideră că acesta are un impact semnificativ mai mic decât ţigările asupra calităţii aerului din interior, asupra mirosului hainelor şi mâinilor şi asupra respiraţiei
  • 77% simt că dantura lor e mai puţin afectată
  • 67% susţin că percep produsele pentru încălzirea tutunului ca având un impact mai mic asupra stării lor fizice

În plus, 31% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul care mai fumează ocazional sunt de părere că aceste produse îi pot ajuta să renunţe complet la fumat. Aceasta înseamnă că aproximativ 50.000 de români cred că dispozitivele care încălzesc tutunul îi pot sprijini să se lase complet de fumat.

Totodată, studiul arată că o reglementare mai strictă a produselor cu risc redus* ar putea influenţa apetenţa consumatorilor pentru acestea.

  • 44% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul le-ar folosi mai puţin sau deloc dacă ar fi interzisă utilizarea lor în spaţiile interioare
  • 32% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul ar folosi aceste produse mai puţin sau deloc dacă aromele, precum mentolul, ar fi interzise

Pe de altă parte, dacă preţul consumabilelor pentru produsele din tutun încălzit ar ajunge la preţul unui pachet de ţigări, doar 5% dintre utilizatorii de THP ar înceta să le folosească.

„Consumatorii români percep anumite schimbări în bine după ce au renunţat la fumat şi au trecut la glo. Şi asta ne bucură pentru că satisfacerea nevoii consumatorilor adulţi de a avea acces la produse care să reducă riscurile asociate fumatului*, cum ar fi glo*, face parte din strategia noastră de reducere a impactului asupra sănătăţii. Dar pentru ca ei să aibă acces la aceste produse este important ca autorităţile de reglementare să nu le trateze ca şi când ar fi la fel ca ţigările”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice, BAT. 

„Consumatorii români consideră că utilizarea produselor pentru încălzirea tutunului este mai sensibilă faţă de ceilalţi decât fumatul. Ei simt că mâinile, hainele şi respiraţia lor miros mai puţin decât atunci când fumau. Şi cred că aerul din interior este mai puţin afectat de vaporii produselor de încălzire a tutunului decât de fumul de ţigară”, a afirmat Dan Jurcan, IRES.

Aceste constatări au rezultat dintr-o cercetare reprezentativă la nivel naţional a consumatorilor, realizată de IRES şi comandată de BAT, cercetare axată pe consumatorii de produse care încălzesc tutunul, cărora li s-a cerut să compare utilizarea acestora cu fumatul. Produsele care încălzesc tutunul sunt dispozitive care încălzesc tutunul în loc să-l ardă, fiind acceptat faptul că arderea tutunului este cea care duce la majoritatea riscurilor asociate fumatului.

Studiul a fost realizat de IRES în perioada 7 - 28 aprilie. Au fost intervievaţi 816 utilizatori de produse care încălzesc tutunul. Toate aceste persoane au folosit astfel de produse timp de cel puţin şase luni şi au fumat cel puţin un an înainte de a  trece la ele, suficient timp pentru a putea percepe eventuale diferenţe. Cercetătorii au folosit metoda de colectare CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Până acum, BAT a realizat peste 300 de studii privind glo, inclusiv unele necesare pentru evaluarea riscului redus de utilizare a glo în comparaţie cu fumatul. Testarea include studii comportamentale, chimice, biologice, clinice şi populaţionale. Coroborate, rezultatele tuturor acestor studii relevă o imagine a glo ca produs cu risc redus* comparativ cu fumatul pentru cei care trec complet de la ţigări la glo.

Note

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gamă variată de produse cu risc redus*. Compania continuă să susţină clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit ştiinţific*. BAT are peste 55.000 de angajaţi şi operează în peste 180 de ţări, cu 11 milioane de puncte de vânzare şi 45 de fabrici în 43 de pieţe. Portofoliul strategic al companiei este alcătuit din mărcile sale globale de ţigări şi o gamă tot mai mare de produse cu riscuri reduse*.

Noile categorii de produse. Acestea includ ţigări electronice, produse care încălzesc tutunul, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum şi produse orale tradiţionale, cum ar fi snus şi snuff umed. În 2020, BAT a avut 13,5 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creştere de 3 milioane faţă de anul precedent. Grupul BAT a generat venituri de 25,8 miliarde GBP în 2020 şi profit din operaţiuni de 9,9 miliarde GBP.

Note

* Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

Aleg sa inteleg declinari646x350 jpg

Material susţinut de BAT

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite