Campionatul invizibil: Romtelecom a renunţat la Look TV. Culisele unei mutări care îi afectează pe 72% din români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Meciurile Stelei din Liga I şi din Cupa Ligii nu mai pot fi văzute de abonaţii RCS&RDS şi Romtelecom
Meciurile Stelei din Liga I şi din Cupa Ligii nu mai pot fi văzute de abonaţii RCS&RDS şi Romtelecom

După RCS&RDS, Romtelecom a scos şi ea posturile Look TV şi Look Plus din grilă, iar drept urmare întrecerea internă a devenit o competiţie „invizibilă“ pentru publicul din România.

Vânzarea drepturilor TV pentru următorii cinci ani s-a transformat într-un fiasco. 

Partea bună: Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) a obţinut aceeaşi sumă ca în anii trecuţi, 33,7 milioane de euro. 

Partea proastă: cedând drepturile englezilor de la Intel Sky Broadcasting LTD, fără licitaţie, LPF i-a înfuriat pe cablişti.

Rezultatul? Cel mai mare operator de cablu, RCS&RDS, a scos Look TV şi Look Plus, cele două posturi care transmit Liga I şi Cupa Ligii din grila de programe. Acum, Romtelecom, al doilea cel mai mare operator de cablu din ţară, a procedat la fel!

Ce înseamnă, pe scurt, acest lucru? Începând din acest weekend, 72% din români cu abonament la cablu nu mai pot vedea partidele din Liga I. 

Cum s-a ajuns aici?

Dacă RCS&RDS a renunţat de mult la negocierile cu Intel Sky Broadcasting LTD, în schimb, erau semnale că, după UPC, şi cei de la Romtelecom vor bate palma cu ISB. Mai ales că, pe durata negocierilor între părţi, Look TV şi Look Plus au rămas în grila de programe de la Romtelecom, iar abonaţii au putut vedea toate meciurile din prima etapă. 

Joi însă, brusc, posturile menţionate au dispărut, fiind înlocuite cu următorul anunţ: „Până în acest moment, Romtelecom şi deţinătorii canalelor Look TV şi Look Plus nu au ajuns la un acord privind retransmiterea acestor programe. Sperăm să încheiem negocierile în avantajul dumneavoastră şi astfel să vă putem oferi în cel mai scurt timp acces la cele două canale menţionate“.

Alianţă cu RCS&RDS?

Potrivit reportervirtual.ro, „ruptura“ Romtelecom – ISB s-a produs întrucât directorul Ovidiu Ghiman, cel care ar fi trebuit să semneze contractul cu deţinătoarea drepturile TV, a plecat, brusc, în concediu. Asta în ciuda faptului că înţelegerea fusese aprobată, inclusiv de Consiliul de Administraţie al Romtelecom.

Faptul că Ghiman n-a mai semnat contractul a fost o surpriză şi pentru cei de la Dolce Sport, postul deţinut de Romtelecom. Angajaţii canalului ştiau că actele cu ISB vor fi parafate, iar Dolce Sport va transmite trei partide din fiecare etapă.

Astfel, apare următoarea întrebare: de ce s-a sucit, brusc, Ghiman? O variantă înaintată de reportervirtual.ro se referă la o alianţă RCS&RDS – Romtelecom, mai ales că Ghiman are relaţii strânse cu cei de la RCS&RDS, acolo unde a lucrat, în trecut. 

Fără RCS&RDS şi Romtelecom, primele două firme de cablu din România, va fi imposibil ca Intel Sky Broadcasting LTD să recupereze suma investită în achiziţionarea drepturile TV. Într-o astfel de situaţie disperată, englezii vor fi la mâna cabliştilor, care vor negocia de pe poziţie de forţă pentru includerea posturilor Look TV şi Look Plus în grila lor de programe.

Consiliul Concurenţei face o anchetă

Întâmplare sau nu, cu 24 de ore înainte ca Romtelecom să renunţe la Look TV şi Look Plus, Consiliul Concurenţei a anunţat că va investiga modul în care s-au vândut drepturile TV ale Ligii I. „Investigaţia nu vizează modalitatea în care compania Intel Sky Broadcast LTD valorifică drepturi de televizare cumpărate, ci comportamentul membrilor LPF", au spus cei de la Consiliul Concurenţei. Această anchetă vine după ce, la finele lunii mai, RCS&RDS a depus o plângere la Consiliul Concurenţei împotriva LPF, reclamând că drepturile TV s-au vândut fără organizarea unei licitaţii.

Piaţa abonaţilor TV din România

RCS&RDS 3.100.000

Romtelecom 1.300.000

UPC 1.200.000

Alte firme 500.000

UPC, amendată de Protecţia Consumatorilor

Singura firmă de cablu care s-a înţeles cu ISB pentru retransmiterea posturilor Look TV şi Look Plus a fost sancţionată de Protecţia Consumatorilor. Potrivit paginademedia.ro, UPC a publicat în ziarul „Curierul Naţional“, la datele de 29 şi 30 iulie, o reclamă în care se spunea: „Nu reînnoi contractul cu furnizorul tău actual de cablu, pentru că ai o ofertă specială de la UPC cu doar 44,5 lei“. Astfel, Protecţia Consumatorilor a dispus „încetarea practicii incorecte, prin rectificarea ofertei speciale cu opţiunea Extra Fotbal inclusă, cu menţionarea tarifului aferent următoarelor 21 de luni din contract“. UPC a fost nevoită să publice, din nou, reclama, însă cu textul modificat: „Ai o ofertă specială de la UPC, cu doar 44,5 lei“. 

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite