Dietă şi Fitness

articolul anterior articolul urmator

Mic dejun pentru lipsa poftei de mâncare

6
8 Jul 2013 15:24:50
Corina Iordache
Mic dejun cu miere, propolis si polen, smoothie de fructe si unt de arahide
Mic dejun cu miere, propolis si polen, smoothie de fructe si unt de arahide

Micul dejun trebuie să fie uşor şi să vă dea energie nu să vă îngreuneze digestia. Mulţi dintre noi nu putem să mâncăm nimic la prima oră a dimineţii pentru că nu avem poftă de mâncare. Însă, trebuie să fim conştienţi că prima masă a zilei ne influenţează întreaga zi şi ne dă energie.

 
Dacă senzaţie de foame nu există, asta nu înseamnă că stomacul tău e fericit că macină în gol. Urmează 3 reguli: lichide multe, fructe şi legume crude şi pâine cât mai puţină. Vă voi da trei idei de mic dejun atât pentru cei care obişnuiesc să îl ia, cât şi pentru cei care nu au poftă de mâncare: 
 
Varianta 1: 
 
1. Luaţi în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, o linguriţă de miere cu polen şi propolis;
2. Faceţi-vă un smoothie din apă plată, fructe dulci şi fructe acrişoare. De exemplu: piersici cu vişine, caise cu mere, banane cu portocale. Sau combinaţi fructele cu lapte vegetal; adăugaţi miere numai dacă simţiţi că gustul este prea acru. Pentru cei care nu sunt obişnuiţi să consume fructe crude la prima oră a dimineţii, smoothie-ul este o variantă foarte bună. 
3. Pe pâine crocantă puneţi ceva uşor, dar săţios. Exemplu: unt de arahide, brânzica de vaci cu mărar, pastă de măsline, humus, ciuperci cu soia şi verdeţuri. 
  
 Varianta 2 
 
 1. 10 picături de tinctură de propolis pe un vârf de linguriţă de zahăr brun sau într-o linguriţă de miere; 
 2. Ceai de mentă neîndulcit (îţi va creşte poftă de mâncare);  
 3. Un ou fiert, cu ardei gras şi roşii. Fără pâine. 
  
 Varianta 3 
 
1. Un pahar de lapte de orez; 
 2. Iaurt cu nuci, polen şi fulgi de ovăz. 
  
 Varianta 4 
 
 1. Salată de fructe: banane cu măr, caise cu vişine, ananas cu kiwi s.a. 
 2. Un pahar de lapte de migdale.
  
 Varianta 5 
 
 1. O felie de pepene verde 
 2. Mix de seminţe (în, floarea soarelui, cânepă etc.) amestecate cu puţină apă fierbinte că să se înmoaie şi cu o linguriţă de miere; 
  
 Puteţi combina variantele de mai sus după plac. De asemenea, exerciţiile fizice cresc pofta de mâncare de dimineaţă. Aşa că 10 minute de mişcare vă vor dezmorţi nu numai oasele, ci şi apetitul. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Filon Aurel
8.07.2013, 15:58:54

Multumesc,aveam nevoie! :)

+2 (2 voturi)
Vanatorul/d.c.
8.07.2013, 16:19:06

"...unt de arahide, brânzica de vaci ..!" Daca nu gasesc "branzica" pot sa folosesc branza de acelasi animal..? Ca pentru untul de arahnide, gasesc eu vreo cativa paianjeni pe la subsol, sa dau mancare la cei 7 copii si patru fete pe care le am..de la prima sotie..Ca astilalti 6 de la a doua si cu cei 8 de la a treia sunt cam mofturosi la masa..!

-1 (3 voturi)
paradoxal
9.07.2013, 11:50:44

1. Salată de fructe: banane cu măr, caise cu vişine, ananas cu kiwi s.a. 2. Un pahar de lapte de migdale. Tot degeaba,tot grasuta esti,chiar si daca te imbraci in negru.

-1 (1 vot)
miron miron
9.07.2013, 23:40:13

IULIANE, unde-i cavalerismul, fata de femei?

+2 (2 voturi)
STEFAN MATEI
11.07.2013, 08:05:20

da corina ai dreptate cu aceste recomandari,da-ne mai multe idei de smoothie care este hrana lichida pe care o recomanda f multi specialisti,cred ca ar fi bine sa le luam pe rand cu explicatii,de ce cum,daca te ocupi de acest subiect f important cum este alimentatia

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările