STUDIU Românii mănâncă tot mai sănătos, dar nu renunţă la dulciuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au început să acorde alimentaţiei o importanţă din ce în ce mai mare, tot mai multe persoane având grijă ca alimentele pe care le cumpără şi consumă să fie cât mai naturale şi cu puţine calorii. Cu toate acestea, dulciurile, inclusiv ciocolata, continuă să fie în topul preferinţelor conaţionalilor, potrivit unui studiu realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Circa 55% dintre români afirmă că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimentele care nu conţin E-uri, cu 10% mai mult decât în 2006, iar peste 600.000 de români spun că alimentatia lor este cu preponderenţă vegetariană, arată rezultatele celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cifrele furnizate de BRAT mai arată că mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de acelaşi succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obişnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5% faţă de anul 2006.

De asemenea, 62% dintre femei  afirma că, de obicei, consumă produse cu cât mai puţine calorii.

Peste jumătate din români nu pot trăi fără dulciuri

Totuşi, dulciurile rămân în topul preferinţelor românilor. 26% afirmă că obişnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obişnuite şi o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri. 

Deşi româncele sunt mai atente în privinţa siluetei, ele sunt şi cele care rezistă cel mai greu la tentaţia dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulce fiind femei.

Studiul Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS mai relevă faptul că  32% dintre români consumă ciocolată cel puţin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere faţă de 2006 când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvenţă. În scădere este şi consumul de cremă de ciocolată sau batoane de ciocolată. Constant se menţine, în schimb, consumul de checuri, rulade şi prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puţin o dată pe săptămână.

Dobrogenii, mari consumatori de ciocolată

În privinţa zonelor ţării, studiul BRAT arată că doborgenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată – 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puţin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureştenii, doar 30% dintre aceştia consumă ciocolată frecvent.

Preferinţele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă şi cea neagră. Ciocolata obişnuită rămâne totuşi preferata consumatorilor din România - 63%. În acelaşi timp,  55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă şi doar 45% pe cea cu cremă.

Tendinţele acoperă perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani.

Studiul a măsurat preferinţele de consum de bunuri şi servicii ale populaţiei urbane, iar caracterul continuu şi eşantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuaţiilor preferinţelor populaţiei şi studierea lor în raport cu evoluţia socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%.

Viață sănătoasă



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite