Dietă şi Fitness

articolul anterior articolul urmator

Ulei de măsline sau de cocos? Care este mai bun şi pentru ce. Diferenţe între cele două tipuri

0
14 Nov 2016 06:04:17
Autor: Daniela Serb
Uleiul de cocos se lichefiază doar dacă este încălzit, altminteri se găseşte în stare solidă
Uleiul de cocos se lichefiază doar dacă este încălzit, altminteri se găseşte în stare solidă

Dacă sunteţi un împătimit al exerciţiilor fizice şi al menţinerii unei greutăţi cât mai aproape de ideal, probabil că deja ştiţi ce rol pot juca grăsimile în organism. Alimentele consumate sunt esenţiale pentru menţinerea sănătăţii, dar şi tipul de ulei utilizat la gătit este, de asemenea, important.

Uleiul de cocos, precum şi cel de măsline au crescut în popularitate în ultimii ani pentru că ambele tipuri ajută la menţinerea unui nivel scăzut de colestrol şi nu adaugă kilograme în plus. Atât uleiul de cocos, cât şi cel de măsline sunt benefice pentru sănătate, dar sunt totuşi diferenţe subtile între cele două. Să vedem care sunt acestea.

În primul rând, ambele uleiuri sunt compuse 100% din grăsimi, o lingură conţinând 14 grame de grăsimi. Uleiul de măsline are grăsimi mononesaturate, care sunt cele mai sănătoase grăsimi alimentare pentru buna funcţionare a inimii. Aceste grăsimi mononesaturate se găsesc şi în alte tipuri de alimente precum seminţele, nucile sau avocado. Deci, utlizând uleiul de măsline la gătit ajutaţi organismul să păstreze un nivel redus al colesterolului „rău“ – LDL. Uleiul extravirgin este bogat în vitamina E şi polifenoli care reduc inflamaţiile din organism.

Uleiul de cocos are 85% grăsimi saturate care au o proastă reputaţie din cauza faptului că favorizează bolile de inimă. Vestea bună este că studiile făcute până acum asupra grăsimilor din uleiul de cocos arată că acestea nu determină o creştere a riscului de boli cardiovasculare întrucât aceste grăsimi sunt, de fapt, în mare parte acid lauric, acelaşi tip de acid precum cel existent în laptele matern. Conţinutul de acizi graşi din uleiul de cocos accelerează metabolismul, fiind mai uşor de digerat şi de transformat în energie.

Folosit la gătit, uleiul de măsline ar trebui utilizat doar când ajunge la punctul de fierbere, adică la 137 de grade Celsius, altminteri, ca şi în cazul ator tipuri de ulei, existând riscul de formare a unor compuşi riscanţi pentru sănătate.

Spre deosebire de uleiul de măsline care este lichid la temperatura camerei, cel de cocos este solid şi fierbe la 170 de grade Celsius.  

Uleiul de măsline este mai ieftin decât cel de cocos şi mai bun pentru pregătirea preparatelor din carne şi a vegetalelor. Cel extravirgin este indicat mai ales pentru salate şi dressinguri, prin gătire pierzându-se vitamina E şi compuşii polifenolici.

Uleiul de cocos este o opţiune mai costisitoare financiar, dar este mai bun la preparatele gătite în cuptor.

O lingură de ulei de măsline conţine 120 de calorii, în timp ce una de ulei de cocos, cu 10 calorii mai mult. Uleiul de măsline este de culoare aurie, în timp ce uleiul de cocos este alb.

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările