Dormit

articolul anterior articolul urmator

Somnul calmează starea de inflamaţie din corp. Ce alte beneficii mai puţin ştiute are odihna de bună calitate

0
29 Apr 2017 13:36:00
Autor: Daniela Serb
Medicii somnologi indică între 7 şi 9 ore de odihnă, în fiecare noapte, dacă vrem să ne menţinem sănătoşi
Medicii somnologi indică între 7 şi 9 ore de odihnă, în fiecare noapte, dacă vrem să ne menţinem sănătoşi

Somnul ne face să ne simţim bine, dar importanţa lui pentru sănătate depăşeşte cu mult dispoziţia noastră sau ştergerea cearcănelor din jurul ochilor. Un somn odihnitor face parte dintr-un stil de viaţă sănătos, cu benefici pentru inimă, greutate, minte şi multe altele.

Avem tendinţa de „a sări“ nu doar peste mese, ci şi peste orele de somn indicate de medici. Dacă recomandarea este de a dormi între 7 şi 9 ore pe noapte, din diferite motive, nu reuţim să facem acest lucru. Este un obicei care, în timp ne va aduce multe probleme de sănătate pentru că, practic, privându-l de somn îi luăm organismului posibilitatea de a se „reseta“ astfel încât să facă faţă stresului unei alte zile.

Ce se întâmplă în corp în timpul somnului

În timpul somnului, starea de inflamaţie din corp se diminuează, potrivit health.com. Inflamaţia cuce la  probleme cu inima, la atac vascular-cerebral, la diabet, la artrită sau la îmbătrânire prematură. Studiile făcute până acum au arătat că persoanele care dorm mai puţin – 6 sau chiar mai puţine ore pe noapte  - au un nivel mai crescut de proteine care produc inflamaţie în corp, comparativ cu ceilalţi.

Ascute atenţia. Un somn deficitar poate determina ADHD în cazul copiilor, atrag atenţia medicii somnologi. Copiii nu reacţionează la fal ca adulţii în cazul privării de somn. Astfel, în timp ce adulţii sunt somnolenţi, copiii tind să fie hiperactivi.

Un studiu din 2009 publicat în revista „Pediatrics“ a relevat faptul că micuţii cu vârste de 7-8 ani care dorm mai puţin de 8 ore pe noapte au tendinţa să fie hiperactivi, neatenţi şi impulsivi.

Controlează greutatea. Dacă aveţi de gând să începeţi o dietă, adăugaţi pe listă şi un somn bun, programat mai devreme de miezul nopţii. O cercetare făcută de specialiştii Universităţii din Chicago a arătat că persoanele care se odihneau cum trebuie au pierdut cu 56% mai mult în greutate faţă de acelea care se privau de somn şi care pierdeau masă musculară. Totodată, s-a constatat că aceia care dormeau mai puţin avea o poftă de mâncare mai mare şi îngurgitau mai multe alimente. Somnul şi metabolismul sunt controlate de aceeaşi zonă a creierului, au explicat specialiştii.

Reduce stresul. Somnul reduce nivelul de stres şi astfel, organismul are un control mai bun al tensiunii sanguine. Totodată, se crede că somnul influenţează şi nivelul colesterolului, fapt care joacă un rol important în sănătatea inimii.

Combate depresia. Lipsa somnului alimentează depresia. Un somn de nopate odihnitor poate schimba dispoziţia unei persoane reducând starea de anxietate. Suntem mai stabili emoţional atunci când suntem odihniţi. Persoanele care simt nevoia să doarmă mai mult în weekend, pur şi simplu nu beneficiază de suficientă odihnă în timpul săptămânii. Somnul întins pe mai multe ore la final de săptămână nu este o soluţie, atrag atenţia medicii somnologi care recomandă să căutăm să ţinem balanţa în echilibru, în fiecare zi.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările