Medicină

articolul anterior articolul urmator

1 din 3 angajaţi români a avut grijă de sănătatea sa cu ajutorul abonamentului medical MedLife, în ultimii 5 ani

0
Articol publicitar
24 May 2022 16:49:39
Autor: ADH

Mirela Dogaru, MedLife: “Starea de sănătate precară a angajaţilor poate genera un impact economic de până la 4 milioane de euro pe an pentru o companie. Abonamentul medical facilitează accesul la servicii de prevenţie şi ajută companiile să reducă semnificativ aceste costuri”.

  • O companie cu 3.000 de angajaţi poate pierde, în medie, în fiecare an, până la 4 milioane de euro pe concedii medicale*, spitalizări, lipsă de productivitate şi eficienţă. În acelaşi timp, un management eficient al sănătăţii angajaţilor poate reduce într-o măsură semnificativă aceste costuri.
 
  • Abonamentele medicale rămân în topul beneficiilor preferate de angajaţii din România şi reprezintă soluţia potrivită pentru creşterea productivităţii şi diminuarea impactului financiar generat de o stare precară de sănătate a oamenilor din companie.
 
  • În ultimii 5 ani, peste 1,4 milioane de angajaţi români au avut grijă de sănătatea lor cu ajutorul abonamentelor medicale MedLife. Raportat la cele 4,23 milioane de angajaţi din sistemul privat, conform studiului PALMED**, rezultă că 1 din 3 a accesat servicii medicale prin intermediul unui abonament MedLife.
 
  • Pandemia a accentuat interesul românilor pentru prevenţie medicală, iar în ultimul an abonaţii MedLife au accesat aproape 3,5 milioane de servicii, cu 30% mai mult faţă de 2020.
 
  • Prin intermediul abonamentelor corporate şi IMM, MedLife, cel mai mare operator medical privat, inclusiv pe segmentul corporate, contribuie la dezvoltarea sănătoasă a mediului de business românesc.
 
Bucureşti, 24 mai 2022: Starea de sănătate a angajaţilor este strâns legată de productivitatea unui business. Datele unui studiu MedLife arată că o companie cu 3.000 de angajaţi poate pierde, în medie, în fiecare an, până la 4 milioane de euro pe concedii medicale, spitalizări, lipsă de productivitate şi eficienţă. Printr-un management eficient al sănătăţii angajaţilor, organizaţia poate economisi un procent important din aceste costuri.
 
Problemele de sănătate generează un număr ridicat al absenţelor, un engagement mai scăzut la locul de muncă, precum şi creşterea nivelului de stres. Conform datelor publicate de CNAS, numărul de zile de concediu pentru incapacitate temporară de muncă a crescut cu 27,5%, între 2014 şi 2018. Însă, costurile suportate de un angajator nu sunt cauzate doar de concediile medicale, ci şi de prezenteism - situația în care o persoană are sentimentul că trebuie să meargă neapărat la muncă, chiar dacă este prea bolnavă sau stresată pentru a putea fi productivă.
 
În aceste condiţii, companiile au înţeles tot mai mult importanţa sănătăţii şi au căutat soluţii prin care să le asigure angajaţilor accesul la servicii medicale de prevenţie. Piaţa abonamentelor medicale a avut o ascensiune importantă şi s-a maturizat în ultimii 10 ani, abonamentele fiind în prezent cel mai apreciat beneficiu extrasalarial non-cash, după bonurile de masă. MedLife, cel mai mare operator medical privat, este liderul pieţei de abonamente medicale, asigurând companiilor pachete de prevenţie şi profilaxie adaptate nevoilor lor. Compania are grijă de 768.000 de angajaţi din România, care lucrează în 8.000 de firme din ţara noastră.
 
„Suntem un business antreprenorial românesc, iar în cei 28 de ani de activitate am contribuit la dezvoltarea sănătoasă a mediului de afaceri românesc. Ştim că afacerile sănătoase cresc cu angajaţi sănătoşi, de aceea ne-am dorit să fim un partener de încredere pentru companiile din România, pregătind produse şi soluţii adaptate nevoilor şi specificului fiecărei industrii. Acestea contribuie atât la menţinerea sănătăţii angajaţilor români, a companiilor în care aceştia lucrează, şi, în acelaşi timp, au un impact pozitiv pentru economia ţării”, spune Mirela Dogaru, Director Corporate şi Membru în Comitetul Executiv MedLife Group.
 
Cum ajută abonamentul medical diferite categorii de pacienţi
 
Femeile sunt cea mai activă categorie de pacienţi în rândul abonaţilor, peste 55% dintre accesările de servicii din sistemul MedLife fiind efectuate de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. De altfel, doar în ultimii 5 ani, aproape 200.000 de femei au folosit abonamentul medical pentru prevenţia diferitelor tipuri de cancere sau a unor boli genitale. Astfel, acestea au efectuat peste 350.000 de consultaţii ginecologice şi aproape 500.000 de analize de laborator, ginecologia fiind pe locul 1 în topul clasamentului specialităţilor accesate prin intermediul abonamentelor medicale.
 
În plus, cu ajutorul abonamentului medical MedLife, peste 21.000 de femei însărcinate au realizat controale şi analize specifice, în ultimii 5 ani, care le-au ajutat în urmărirea parcursului normal al sarcinii, pentru a se bucura din plin de această perioadă.
 
Totodată, persoanele cu afecţiuni cronice au folosit activ abonamentele, iar în ultimii 5 ani, aproximativ 310.000 de bolnavi cronici au beneficiat de consultaţii şi investigaţii în cadrul Sistemului MedLife.
 
O altă categorie de pacienţi care utilizează frecvent abonamentul medical este cea pediatrică, prin intermediul abonamentului aproape 50.000 de copii mergând la medic în ultimii 5 ani şi efectuând peste 310.000 de consultaţii de pediatrie.
 
Pandemia a accentuat interesul românilor pentru prevenţie medicală
 
Ultimii doi ani au schimbat priorităţile românilor, iar odată cu pandemia s-a acutizat interesul pentru sănătate şi prevenţie medicală. Datele MedLife arată că doar în ultimul an, angajaţii care beneficiază de un abonament de sănătate au accesat aproape 3,5 milioane de servicii medicale, în creştere cu 30% faţă de 2020. În plus, dorinţa de a avea grijă de starea de sănătate este confirmată şi printr-un număr cu 15% mai mare de abonaţi unici care au ales să meargă la medic în 2021, comparativ cu anul precedent.
 
„Abonamentul medical este un instrument care încurajează prevenţia şi crearea unei rutine medicale. Având acces la zeci de consultaţii şi analize, stabilind o relaţie cu un doctor, dispare frica şi se naşte încrederea. Mulţi români nu merg la medic de teama de a nu afla că suferă de vreo afecţiune. Da, este adevărat, mulţi dintre cei care au accesat servicii prin intermediul abonamentelor au descoperit că au anumite probleme de sănătate, dar vestea bună este că au putut să le trateze la timp, reuşind să prevină agravarea problemei respective şi eventuale tratamente mai complicate şi mai costisitoare. Ultimii doi ani au fost cu siguranţă un semnal puternic de alarmă, care a determinat şi schimbări pozitive, şi ne bucurăm că angajaţii înţeleg din ce în ce mai mult utilitatea abonamentului şi merg la medic în scop preventiv”, mai adaugă Mirela Dogaru.
 
MedLife susţine dezvoltarea sănătoasă a mediului de business românesc
 
MedLife pune la dispoziţia companiilor 2 tipuri de abonamente, în funcţie de numărul de angajaţi: abonamente medicale IMM, dedicate companiilor cu până la 50 de angajaţi, şi abonamentele medicale corporate, care pot fi accesate de organizaţiile cu peste 50 de angajaţi.
 
Pentru fiecare dintre acestea, există mai multe tipuri de pachete, care includ un număr variat de servicii medicale, gratuite şi cu discount, precum medicina muncii, consultaţii medicale, analize de laborator şi investigaţii imagistice (CT, RMN, ecografii).
 
Prin intermediul abonamentelor medicale MedLife, angajaţii au acces la un întreg ecosistem medical naţional de clinici, hyperclinici, laboratoare, spitale, farmacii şi cabinete dentare, în aproape 700 de unităţi proprii şi partenere, unde mii de medici, asistente şi infirmieri îi ajută, zi de zi.
 
Mai multe detalii despre abonamentele şi serviciile MedLife dedicate companiilor pot fi găsite accesând: www.medlife.ro/servicii-companii.
 
*Date calculate pentru o companie cu 3.000 de angajaţi şi o medie de 6,5 zile pe an pentru concediul medical. Estimările sunt realizate pe baza unui raport MedLife.
 
**Studiul PALMED - Analiza impactului economic şi social al furnizorilor privaţi de servicii medicale din România.
 
***
 
Despre abonamentele medicale MedLife
 
În cei 28 de ani de activitate, Sistemul Medical MedLife a susţinut dezvoltarea sănătoasă a mediului de afaceri local, prin servicii şi produse adaptate nevoilor companiilor din România. Astăzi, MedLife este liderul pieţei de abonamente medicale din ţara noastra, având grijă de 768.000 de angajaţi, din 8.000 de companii.
 
MedLife oferă pachete de prevenţie şi profilaxie pentru angajaţii din corporaţii şi IMM-uri, prin intermediul cărora, aceştia pot beneficia de servicii medicale de top la nivel naţional, având acces la o reţea de aproape 700 de unităţi proprii şi partenere în toată ţara.
 
În plus, MedLife a dezvoltat şi alte soluţii adaptate nevoilor companiilor, precum Concierge Doctor, un serviciu premium, reprezentat de un consilier medical care evaluează starea de sănătate a pacientului şi îi face un plan de investigaţii personalizat, Clinica Medicală Mobilă şi Cabinetele Medicale Mobile, unităţi care se deplasează în teritoriu, împreună cu personal medical, în vederea acordării de servicii medicale, dar şi programe de informare şi wellbeing pentru angajaţi.
 
Totodată, ca parte din procesul de digitalizare a serviciilor medicale, MedLife a creat o serie de servicii noi, precum: MM Express care presupune emiterea fişei de aptitudini pentru noii angajaţi pe loc sau în maxim 24 de ore, medicina muncii self service, care asigură gestionarea de către angajator a etapelor premergătoare emiterii fişei de aptitudini şi accesul instant la fişele de aptitudini valabile; aplicaţie mobilă în care poate fi verificat întregul istoric medical sau shop-ul online în care poate fi achiziţionat cu uşurinţă un abonament medical individual. De asemenea, MedLife este primul furnizor medical privat din România care oferă rapoarte personalizate companiilor monitorizate de către echipele de medicina muncii, ce conţin o radiografie 360 grade a stării de sănătate a angajaţilor şi soluţii pentru a îmbunătăţi starea de bine în companii.
 
Compania îşi propune să fie în continuare un partener de încredere pentru mediul de business românesc, urmărind dinamica pieţei muncii şi transformând nevoile angajatorilor în soluţii concrete şi eficiente.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările