Medicină

Cercetătorii belgieni au descoperit în premieră cum să blocheze COVID-19

11 May 2022 19:11:53
Autor: News.ro
FOTO Shutterstock

Cercetătorii belgieni de la Universitatea Leuven, Belgia, au reuşit, în premieră, să identifice şi să blocheze calea care permite coronavirusului să atace celulele, prevenind astfel infecţia cu Covid-19.

Descoperirea, publicată în revista ştiinţifică Nature Communications, oferă speranţe prin faptul că un medicament antiviral ar putea fi dezvoltat pentru a eradica virusul în caz de infecţie sau contact cu risc ridicat, a spus universitatea citată de novinite.com.

Cercetătorii subliniază că, în ciuda campaniilor de vaccinare, populaţia nu este imună la apariţia unei noi variante a virusului, iar eficacitatea pe termen lung a vaccinurilor rămâne necunoscută.

În plus, unii oameni sunt încă infectaţi cu infecţii severe, deoarece nu există un tratament eficient.

David Alsteins, cercetător la Institute for Biomolecular Science and Technology (LIBST) de la Universitatea Leuven, şi echipa sa lucrează de doi ani să înţeleagă mecanismele folosite de virus să infecteze celula.

Ei au studiat interacţiunea dintre acidul sialic (AS), un tip de reziduu de zahăr de pe suprafaţa celulei şi proteina spike SARS-CoV-2, pentru a clarifica rolul său în procesul de infecţie.

Se ştie deja că acizii sialici care înconjoară celulele facilitează identificarea ţintelor viruşilor, dar, de asemenea, facilitează ataşarea şi infectarea celulei virusului.

În acestu studiu, cercetătorii au identificat o variantă a acestor acizi sialici care interacţionează mai puternic decât altele cu proteina spike a virusului. „Pe scurt, au găsit cheia pe care o foloseşte virusul pentru a deschide uşa celulelor”, a indicat universitatea.

Cercetătorii au decis apoi să atragă virusul în propria sa capcană, împiedicându-l să se ataşeze de gazda sa. Ei au reuşit să blocheze punctele de ataşare ale proteinei spike şi să suprime orice interacţiune cu suprafaţa celulei.

„Dacă virusul nu se poate ataşa de celule, nu poate intra în celule şi nu poate muri. Acest lucru previne infecţia”, a precizat universitatea, menţionând că avantajul acestei descoperiri este că funcţionează cu orice variantă a virusului, indiferent de mutaţii.

Ce înseamnă acest lucru pe viitor? Echipa de cercetare va testa pe şoareci aplicarea acestui blocaj pentru a vedea dacă va funcţiona asupra organismului. Rezultatele ar trebui să permită dezvoltarea unui medicament antiviral.

Cu alte cuvinte, descoperirea dă speranţă că virusul va putea fi eradicat cu ajutorul unui medicament viral.

Maat
11.05.2022, 21:52:58

Ar fi a doua mare inventie importanta a orasului Leuven,dupa delicioasa bere Leffe. Succes!

Ilisie Ioan
12.05.2022, 22:52:37

Io mă gîndeam că au găsit o metodă de a scoate virusul cu brișca!?

AltGr PrtScr