Medicină

articolul anterior articolul urmator

Consultaţii gratuite pentru determinarea dioptriilor şi vouchere-cadou în reţeaua OPTIblu

0
24 Sep 2021 12:35:58
Autor: ADH

Ritmul alert şi provocările cotidiene nu ne lasă timp pentru noi înşine, iar sănătatea poate avea de suferit. Problemele cu vederea sunt depistate tardiv de cele mai multe ori, întrucât vizitele la specialist pentru o consultaţie optometrică nu se realizează periodic.

Mult mai grav poate fi în cazul copiilor care, dacă nu efectuează un control oftalmologic anual încă de la începutul vieţii, nu vor depista problemele la timp, probleme care odată agravate, le pot afecta vederea pe termen lung. Întrucât în ultimul an copiii au petrecut din ce în ce mai multe ore în faţa dispozitivelor electronice în contextul şcolii online, un studiu realizat in 2020 arată că 68% dintre copii s-au plâns cel puţin de trei ori în ultimele 3 luni de simptome sau părinţii au observat la ei semne asociate expunerii exagerate la ecrane (aşa numitul “digital eye strain” sau “computer vision syndrome”): mâncărimi oculare, dureri de cap, clipit des, ochi roşii sau fotofobie. Numai 18% dintre părinţi spun că cei mici au avut parte de aceste manifestări şi în 2019.

De cele mai multe ori, acesta este momentul în care părinţii îşi duc copiii la un control oftalmologic sau ei înşişi se prezintă pentru un astfel de consult. Aşadar, oamenii tind să se programeze pentru un consult de verificare a vederii atunci când realizează că nu mai văd bine sau au anumite simptome conexe, însă, în foarte multe cazuri, vizita la specialist este înlocuită de alte soluţii care pot face mai mult rău decât bine. Printre acestea se numără achiziţionarea de ochelari de vedere cu dioptrii din surse neautorizate, precum magazine din industria de retail sau comerţ stradal, în lipsa unei consilieri specializate şi a unui diagnostic cert din partea medicului oftalmolog sau a optometristului.

Oamenii aleg să îşi achiziţioneze ochelari de vedere cu dioptrii din magazine nespecializate pe baza unor estimări proprii sau a probării unor ochelari de vedere de la colegi/prieteni.  De cele mai multe ori aceasta este o soluţie eronată, întrucât ochelarii de vedere nu sunt potriviţi din punct de vedere al distanţei interpupilare, al dioptriilor si al tratamentelor aplicate pe lentilă. 

Exista cazuri în care aceiaşi membri ai unei familii folosesc o singură pereche de ochelari de vedere, ca o soluţie de moment, fără a-şi da seama că aceasta este o variantă care afectează iremediabil vederea pe termen lung.

Neprezentarea la medicul oftalmolog sau la optometrist în mod regulat pentru o consultaţie, apelarea la soluţii aparent mai practice şi mai puţin costisitoare sau lipsa purtării ochelarilor de vedere atunci când este nevoie, toate acestea pot avea consecinţe grave asupra sănătăţii vederii.

Nediagnosticarea unor probleme severe de vedere la timp sau/şi agravarea acestora în lipsa unui tratament corespunzător pot conduce la afecţiuni grave ale vederii.

Achiziţionarea ochelarilor de vedere din surse autorizate si importanţa verificării periodice a vederii este susţinută în prezent de OPTIblu printr-un program de informare desfăşurat la nivel naţional, program iniţiat de InfoCons, în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori din România. Mai mult decât atât, până la 31.12.2021, OPTIblu oferă clienţilor posibilitatea de a se programa la o consultaţie optometrică gratuită, în oricare dintre cele 78 magazine din 29 de localităţi din ţară.  Consultaţia poate fi programată simplu si rapid, în funcţie de programul fiecăruia, pe site-ul www.optiblu.ro sau în magazine. În urma consultaţiei optometrice gratuite, clientul primeşte pe loc din partea OPTIblu o reţetă pentru dioptrii alături de un voucher cadou în valoare de 50 lei. Voucherul CADOU poate fi folosit la orice comandă completă de ochelari de vedere (ramă + lentile) în magazinele OPTIblu.

Reţeaua de magazine OPTIblu dispune de peste 1.000 de produse în fiecare magazin, aparatură modernă pentru consultaţie optometrică, personal specializat în optică medicală ce oferă clienţilor săi consultanţă personalizată, campanii dedicate şi programe de fidelizare.

Articol susţinut de OPTIblu

Modifică Setările