Medicină

articolul anterior articolul urmator

Cum te pot afecta anumite medicamente pe timpul verii

1
8 Jul 2019 22:41:18
Autor: Andreea Răducu

Dacă te afli în tratament pentru anumite afecţiuni, e posibil ca medicamentele tale să interacţioneze negativ cu canicula. Unele pot da reacţii fotoalergice, iar altele scad nivelul de hidratare sau impiedică organismul să se răcească prin transpiraţie.

Administrarea de diuretice poate duce la deshidratare

În lunile toride de vară, riscul de a te deshidrata este mai mare, deoarece corpul pierde apă prin transpiraţie. În plus, un aport insuficient de lichide duce tot la deshidratare. Dacă te afli în tratament cu diuretice, folosite în general pentru hipertensiune şi glaucom, e bine să ştii că acestea agravează situaţia. Alte medicamente care contribuie la pierderea de lichide sunt laxativele, antihistaminicele şi cele folosite în chimioterapie. „O hidratare corectă, o alimentaţie uşor digerabilă bazată în special pe legume, evitarea expunerii excesive la soare, îmbrăcămintea adecvată sunt elemente esenţiale care previn apariţia complicaţiilor produse de căldura excesivă la pacienţii cu afecţiuni cronice”, spune dr. Mihaela Udrescu, medic primar medicină de familie.

Continuarea pe clicksanatate.ro.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

maya polanski
10.07.2019, 06:15:34

O hidratare corespunzatoare si evitarea stautului excesiv in caldura ajuta la prevenirea deshidratarii.