Medicină

articolul anterior articolul urmator

Tinereţe fără bătrâneţe? Cercetătorii susţin că procesul de îmbătrânire poate fi inversat

7 Sep 2019 19:59:41
Autor: Daniela Serb
În viitor, o simplă pilulă ne-ar putea garanta o tinereţe prelungită

Un studiu clinic de mici dimensiuni, efectuat de oamenii de ştiinţă americani, pare să indice faptul că procesul de îmbătrânire poate fi inversat. Cercetătorii au publicat rezultatele unei astfel de cercetări  în revista  Aging Cell.

O echipă de cercetători din California a administrat timp de un an unui grup mic de nouă voluntari un amestec compus din trei substanţe: un hormon de creştere şi două medicamente pentru diabet, după care au urmărit efectul asupra „ceasului” epigenetic, un semn din genomul uman care arată vârsta biologică a unei persoane, scrie Nature.

Deşi se aşteptau la o încetinire a procesului de îmbătrânire, oamenii de ştiinţă au constatat cu surprindere că  genomul subiecţilor a întinerit, inversare apreciată la doi ani şi jumătate şi că, totodată, sistemele lor imunitare au dat şi ele semne de îmbunătăţire.

„Mă aşteptam să văd o încetinire a ceasului biologic, dar nu o inversiune a acestuia“, a precizat geneticianul  Steve Horvath de la Universitatea din California, Los Angeles, cel care a condus cercetarea.

Oamenii de ştiinţă au ţinută să precizeze că sunt însă precauţi în faţa acestor rezultate întrucât cercetarea s-a desfăşurat pe un număr mic de subiecţi şi nu a existat un grup de control.

Rezultatul cercetărilor a fost publicat pe 5 septembrie în revista Aging Cell.

Caius Iulius Caesar