Tratament care împiedică evoluţia bolii Parkinson

Aproximativ 10 milioane de persoane din întreaga lume suferă de Parkinson. Oameni de ştiinţă de la Universitatea Rutgersdin din SUA susţin că au descoperit un tratament care împiedică avansarea bolii.

Boala Parkinson este o afecţiune neurodegenerativă cauzată de distrugerea progresivă a neuronilor care produc dopamina – o substanţă implicată în controlul mişcărilor. Boala este caracterizată printre altele, de tremor, rigiditate musculară, pierderea echilibrului şi a coordonării, oboseală, durere, tulburări de somn şi de salivaţie. Semnele bolii variază de la un bolnav la altul.

Terapia constă în blocarea uneia dintre proteinele care se acumulează în mod anormal în creier şi care duce la moartea neuronilor, potrivit Medical News Today. Este vorba despre proteina alfa-sinucleină. Blocarea acumulării acesteia împiedică boala să avanseze. Cercetătorii mai spun că terapia este eficientă mai ales în primele stadii ale bolii.

Incidenţa bolii Parkinson creşte odată cu vârsta, însă 4% din pacienţi au vârste sub 50 de ani. Borbaţii sunt de 1,5 ori mai predispuşi la a dezvolta Parkinson, comparativ cu femeile.

”În acest moment nu există vindecare în Parkinson şi vorbim despre o boală devastatoare“, reamintit neurologul profesor M. Maral Mouradian, de la Rutgers Robert Wood Johnson Medical School Institute for Neurological Therapeutics şi coautor al studiului.

Cercetătorii au căutat numeroase alte soluţii de a stopa producţia şi depunerea de astfel de proteină, dar întrucât aceasta nu are o structură regulată şi se află într-o continuă schimbare s-a dovedit a fi greu de distrus prin medicaţie.

Viață sănătoasă