Politici şi Bani

Cercetătorii israelieni au printrat o inimă 3D folosind ţesut uman

16 Apr 2019 13:31:40
Autor: Daniela Serb
Prima inimă printată 3D / FOTO Profimedia

Cercetătorii de la Universitatea din Tel Aviv au prezentat prototipul unei inimi miniaturale, despre care oamenii de ştiinţă israelieni afirmă că reprezintă primul cord creat cu o imprimantă 3D folosind ţesut uman, potrivit AFP.

„Este pentru prima dată, oriunde în lume, când cineva a reuşit să conceapă şi să printeze în integralitate o întreagă inimă plină cu celule, vase sangvine, ventricule şi camera“, a explicat profesorul Tal Dvir, coordonatorul acestui studiu, ale cărui rezultate au fost prezentate într-o conferinţă de presă, potrivit agerpres.ro.

Până acum, potrivit universităţii israeliene, oamenii de ştiinţă au reuşit să printeze cu succes doar ţesuturi simple, lipsite de vase sangvine.

Profesorul Dvir a subliniat importanţa unei inimi obţinute cu celule şi material biologic al pacientului, o tehnică utilizată pentru a elimina riscul de respingere a grefei.

Inima prezentată de cercetătorii israelieni, pe care jurnaliştii au putut să o vadă în timpul unui proces de printare ce a durat aproximativ trei ore, are mărimea unei inimi de iepure sau a unei cireşe.

„Inimile umane, mai mari, necesită aceeaşi tehnologie“, a explicat profesorul Tal Dvir.

Următoarea etapă pentru cercetători va consta în „cultivarea“ unor inimi printate în laborator şi "educarea lor" pentru ca ele să se comporte ca o inimă naturală.

Starea actuală a acestei inimi primitive poate fi comparată cu aceea a inimii unui embrion.

„Celulele trebuie să îşi formeze abilitatea de pompare; ele pot în prezent să se contracte, însă avem nevoie ca ele să lucreze împreună“, a explicat coordonatorul cercetării.

După ce vor realiza acest obiectiv, oamenii de ştiinţă intenţionează să transplanteze inimile astfel obţinute în animale de talie mică, precum iepuri şi şobolani, pentru a testa funcţionarea acestora.

„Poate că peste 10 ani vor exista imprimante de organe în cele mai bune spitale din lumea întreagă, iar aceste proceduri vor fi realizate în mod obişnuit“, a mai spus profesorul Tal Dvir.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a anunţat în 2018 că boala arterială coronariană  - cardiopatie ischemică - şi accidentul vascular cerebral reprezintă cele mai mortale maladii din lume.

Stefan din Nord
16.04.2019, 13:39:38

Jos palaria ! Uite si pentru asta stimez natia evreiasca

geek-a-contra
16.04.2019, 14:34:08

daca va functiona, si cred si sper ca va functiona, este un salt semnificativa in medicina. hmmm.... organe de schimb facute la comanda cu materialul clientului...

MadWolf
16.04.2019, 16:12:57

Asa... si ce-au mai facut oamenii de stiinta sovi... errr... pardon, israelieni?

Stefan din Nord
16.04.2019, 16:56:53

Doar nu te-ai astepta sa faca asa ceva cei din Gaza Ei sunt inventivi doar in construirea rachetelor artizanale cu care sa ucida de-a valma nu in ceva care sa salveze vieti .

MadWolf
16.04.2019, 17:02:38

Stefane, tu crezi ca de daca eram noi sub ocupatie ruseasca ne-ar mai fi ars de laserul de la Magurele? Asa si palestinienii.

Vezi toate comentariile (6)