Anul 2013 a fost al tabletelor Lenovo, iar Apple domină piaţa premium

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tabletele cu Android au fost cele mai populare în 2013. FOTO Shutterstock
Tabletele cu Android au fost cele mai populare în 2013. FOTO Shutterstock

În 2013, a fost livrat primul miliard de smartphone-uri, dar nici tabletelor nu le-a mers rău. Gartner informeză că vânzările au crescut cu aproape 70%, iar Android s-a distanţat drept platforma lider. Surpriza este însă Lenovo, producătorul care i-a impresionat pe analişti.

Apple a pornit moda tabletelor, dar acum Google o domină prin sistemul său de operare. În 2013, anul primului miliard de smartphone-uri vândute, au fost livrate peste 195 de milioane de tablete, în creştere cu 68% faţă de 2012. Android a repetat explozia de pe telefoane pe piaţa tabletelor. A ajuns pe locul întâi, fiind livrat pe circa 121 de milioane de unităţi. Creşterea e de 127%, conform Gartner.

Roberta Cozza, director de cercetare la Gartner, susţine că în 2013 tabletele au devenit un fenomen şi schiţează planul de urmat de către producători pentru viitor. „(...) în 2014, producătorii vor trebui să se concentreze pe experienţa de utilizare pe care o livrează, pe tehnologie şi ecosistem cu valoare - dincolo de hardware şi cost - pentru a-şi construi loialitatea faţă de marcă şi pentru a-şi îmbunătăţi veniturile“, a apreciat Cozza.

În 2013, Apple a scăzut cu 16,8%, dar asta pe fondul cererii mai mari de tablete low-cost, adică acolo unde Apple n-a concurat niciodată. Gartner mai notează că în economiile emergente creşterea a fost de 145%, pe când în pieţele mature a fost de doar 31%. „Tabletele Apple rămân puternice în zona high-end, iar abordarea Apple va forţa şi alţi producători să livreze un ecosistem complet, chiar şi pentru tablete cu ecrane mici, pe măsură ce iPad mini creşte în popularitate“, a adăugat Cozza.

Sistemele de operare de pe tabletele vândute în 2013.

image

Un caz aparte în lista Gartner este Lenovo, o companie care a intrat în topul producătorilor pe locul 5, dar cu o creştere de 198%. „Succesul Lenovo este o combinaţie dintre lansările de tablete inovatoare în a doua parte a anului şi vânzări bune ale modelului Yoga şi ale celor cu Windows“, a afirmat Isabelle Durand, analist şef la Gartner. „Mai mult, capacităţile de cercetare şi dezvoltare ale Lenovo şi abilitatea sa de a reacţiona rapid la schimbările din piaţă au ajutat-o să livreze produse inovatoare şi atractive“.

Topul producătorilor

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite