Ce televizoare aduce Philips în România pentru 2013: Smart TV şi Ambilight

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Philips, prin joint-venture-ul TP Vision, a anunţat noua sa gamă de televizoare pentru 2013, aducând caracteristici ale dispozitivelor de top pe gadgeturile mai ieftine. Televizoarele pornesc de la 2.800 de lei, dar ajung şi la 14.000 de lei.

TP Vision a anunţat noile televizoare de la Philips, seriile 5000, 6000, 7000, 8000 şi DesignLine, ultimul fiind un televizor care „curge” până la podea, fiind şi un accesoriu de design, mai mult decât un simplu televizor. Televizoarele Philips aduc caracteristicile Smart TV, dar vin şi cu tehnologia clasică deja pentru Philips, Ambilight, care înseamnă amplasarea unor LED-uri luminoase pe televizor, care creează lumină ambientală în spatele televizorului.

Aceasta coincide cu tonurile de culoare prezente pe ecran, astfel televizorul părând puţin mai mare, iar imaginea „curge” mai bine pe perete. Prin acest lucru, consumul de electricitate poate fi redus, dar şi oboseala ochilor, deoarece consumatorul de televiziune nu mai este forţat să se adapteze la lumina puternică a unui televizor, ci aceasta se îmbină cu cea din cameră.

Care sunt produsele cele mai interesante aduse de Philips?

DesignLine

Anul acesta producătorul a adus cinci serii de televizoare, cel mai scump fiind DesignLine, la 14.000 de lei. Acesta este un televizor reprezentat de o suprafaţă de sticlă, ce se „agaţă” de perete, dar stă sprijin cu sticla şi de podea, pentru un efect vizual interesant. Claritatea imaginii este adusă de un ecran FULL HD, cu o rezoluţie de 1920x1080 de pixeli. Televizorul este 3D, iar aceasta are polarizare activă. Ce înseamnă această caracteristică. Dacă doriţi să vă uitaţi la un film 3D acasă sau să vă jucaţi în doi, luaţi ochelarii şi ecranul nu va fi împărţit în două părţi, ci fiecare jucător va vedea imaginea sa. DesignLine are o diagonală de 140 de centimetri, iar instalarea sa este gratuită. De altfel, este distribuit doar în magazinele care pot să facă acest lucru, fiind un produs premium şi care trebuie înţeles bine înainte.

La nivelul SMART TV, Philips aduce un magazin de aplicaţii dotat cu programe de social networking, YouTube sau video on demand (potrivit declaraţiilor reprezentanţilor TP Vision România, în viitorul apropiat vor fi deschise câteva platforme de Video la Cerere şi în România). Magazinul de aplicaţii va fi dezvoltat în viitorul apropiat printr-o alianţă între mai mulţi producători de televizoare, printre care Philips, LG, Panasonic, Sharp şi Toshiba, care au format Smart TV Alliance. Aceasta reprezintă o platformă comună, unde creatorii de aplicaţii pot realiza programe pentru toate aceste televizoare. Măsura a fost luată pentru a contracara avansul Samsung în domeniul SMART TV, unde sud-coreenii deţin un magazin de aplicaţii foarte dezvoltat.

Seria 8000

Avem de-a face tot cu televizoare premium şi care sunt 3D, smart şi au o telecomandă specială. Aceasta are pe partea din spate o tastatură integrală, ce se activează doar în momentul când este pe partea frontală, cu ajutorul unui giroscop. Acest lucru face ca utilizatorii să nu apese din greşeală pe taste. De asemenea, telecomanda are pointer, putând funcţiona ca mouse în modulul inteligent.

Seria 8000 şi nu numai are tehnologie MyRemote, putând fi controlate cu ajutorul aplicaţiilor din AppStore şi din GooglePlay, doar cu ajutorul telefonului mobil. De asemenea, tehnologia Wi-Fi Miracast permite conectarea televizorului la alte dispozitive inteligente şi transferul de conţinut de la unul la celălalt. Astfel, dacă ne uităm la un video pe telefonul mobil, ne place şi vrem să-l vedem pe un ecran mai mare, putem să-l trimitem către televizor. La finalul anului, televizoarele vor fi dotate cu tehnologie MultiRoom, ceea ce permite vizionare aceluiaşi conţinut pe mai multe televizoare Philips din casă, prin distribuirea conţinutului.

Seria 8000 are diagonale de 102, 117 şi 140 de centimetri, dar şi tehnologia Ambilight pe trei laturi.

DesignLine

image

Seria 7000

Seria 7000, ca şi celelalte televizoare Philips, vine cu Ambilight pe trei părţi, dar şi în două variante de culori, pe alb şi pe negru. Televizoarele au dimensiuni de 107, 119 şi 140 de centimetri, tehnologie 3D pasivă cu polarizare şi rezoluţie 1920x1080 de pixeli.

Pe lângă acestea, Philips mai oferă şi seriile 6000 şi 5000, care vin la preţuri mai accesibile, dar care au tehnologii de randare video nu atât de performantele mai scumpe.

De ce TP Vision şi nu Philips?

TP Vision este un joint venture între TPV Technology şi Philips, iar din 2012 este producătorul şi distribuitorul televizoarelor Philips în lume. Acesta este deţinut în proporţie de 70% de TPV şi 30% de Philips, pentru păstrarea brandului vechi de 100 de ani.

Potrivit lui Bogdan Blânda de la TP Vision România, în ultimul an firma a înregistrat o creştere în piaţă de 80% faţă de anul anterior, în contextul în care a păstrat poziţia a treia în categoria televizoarelor.

700.000 de unităţi de televizoare au fost vândute pe piaţa din România, în valoare de un miliard de lei. Potrivit lui Blânda, valoarea produselor Philips vândute este de obicei cu 25% mai mare decât cea a concurenţei, acest lucru însemnând că mai mulţi clienţi aleg televizoarele de top.

Momentan, spune Blânda, TP Vision are o cotă de piaţă de 10% (la finalul lui 2012) şi doreşte să ajungă la 15%. Acest lucru vine în contextul în care piaţa de televizoare din România este într-o relativă scădere faţă de anul trecut.

Seria 7000

image

Citeşte mai multe despre televizoarele inteligente:

GALERIE FOTO LG lansează primul lor televizor 4K în România la „doar” 89.999 de lei

LG Electronics (LG) lansează pe piaţa din România televizorul Ultra HD de 84 de inci, model 84LM960, cu o rezoluţie de patru ori mai mare (3840 x 2160)  decât cea Full HD.

Samsung a lansat noua generaţie de Smart TV în România. Pentru români înseamnă Internet şi aplicaţii

Samsung aduce în România o nouă generaţie de televizoare Smart TV. Compania a spus că aşteptările sunt promiţătoare pentru această gamă de produse şi publicul român este receptiv.

MWC 2013 Tehnologiile care indică trendurile viitorului, prezentate de Samsung şi LG la Barcelona

Mobile World Congress din Barcelona nu a adus prea multe surprize, dar trei anunţuri s-au remarcat. Întâi este vorba de Samsung cu serviciul Knox şi Wallet, apoi este LG care a cumpărat sistemul de operare webOS şi îl va introduce în următoarele sale televizoare Smart.

FOTO Produsele şi inovaţiile care au marcat anul 2012

eMag a realizat un top al tehnologiilor care ne-au schimbat viaţa în ultimul an, bazându-se atât pe inovaţie, cât şi pe impactul pe care le-au avut aceste produse pe piaţă.

VIDEO adevarul.ro, disponibil acum si pe televizor

Aplicaţia „adevarul.ro", care oferă acces în timp real la cele mai recente ştiri publicate de cel mai citit cotidian quality din România, conform datelor oficiale, este disponibilă acum şi pe SMART TV.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite