Conversaţiile pe care le ai cu asistentul digital Alexa sunt ascultate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Angajaţii Amazon ascultă conversaţiile dintre utilizatori şi asistentul digital Alexa, scopul lor fiind de a ajuta la îmbunătăţirea răspunsurilor sale la comenzi.

Utilizarea asistenţilor digitali devine din ce în ce mai frecventă odată cu dezvoltarea tehnologiei. Cel mai cunoscut dintre aceştia este Alexa, care poate oferi informaţii utilizatorului din diverse domenii sau răspunde la întrebările puse de acesta. 

Teama de a fi ascultaţi este însă unul dintre principalele motive pentru care multe persoane refuză adoptarea unei astfel de tehnologii. Ei bine, iată că această teamă este destul de întemeiată. 

Amazon angajează mii de persoane din întreaga lume pentru a ajuta la îmbunătăţirea funcţiilor Alexa. Cum? Prin ascultarea discuţiilor pe care utilizatorii le poartă în preajma aparatului. Conversaţiile sunt ascultate, transcrise şi apoi introduse în software-ul aparatului, pentru a-i îmbunătăţi funcţiile de răspuns. 

Acest proces de review este unul dintre cele mai importante pentru buna funcţionare a Alexa, deoarece evidenţiază rolul pe care îl au oamenii în învăţarea şi antrenarea maşinilor. Deşi Alexa are capacitatea de a învăţa din contactul cu utilizatorii, oamenii trebuie să lucreze concomitent şi să ajute programul.  

Angajaţii care se ocupă de procesul de transcriere a înregistrărilor sunt localizaţi în toate colţurile lumii, din Costa Rica până în România, într-o clădire din cartierul Pipera din Bucureşti. Lucrează 9 ore pe zi şi transcriu până la 1000 de înregistrări audio zilnic, conform Bloomberg. 

Deşi munca acestora este de obicei destul de banală, problema apare în momentul în care angajaţii aud conversaţii tulburătoare. De exemplu, doi angajaţi au auzit fragmente a ceea ce părea să fie un abuz sexual, însă, când au cerut celor de la Amazon indicaţii în legătură cu felul în care ar trebui să procedeze într-un asemenea caz, au primit un răspuns simplu: nu este treaba Amazon-ului să intervină. 

”Securitatea informaţiilor personale şi intimitatea clienţilor noştri sunt lucruri foarte serioase pentru noi”, a spus un purtător de cuvânt al companiei, într-un comunicat trimis celor de la Bloomberg. 

În setările Alexa, utilizatorii au opţiunea de a dezactiva folosirea înregistrărilor audio pentru dezvoltarea dispozitivului.  

Amazon nu este singura companie care foloseşte ajutor uman pentru antrenarea asistentului său digital. Şi cei de la Apple au acelaşi sistem implementat pentru Siri, la fel ca şi cei de la Google, pentru Google Assistant 

Teama utilizatorilor de a fi ascultaţi reiese şi din întrebările pe care aceştia le adresează către Alexa. Conform unor persoane care au lucrat la sistemul de review al înregistrărilor, unele dintre cele mai des întâlnite întrebări pe care le primeşte asistentul digital sunt: ”Alexa, ne ascultă cineva?” şi ”Lucrezi pentru NSA?” (n.r. National Security Agency - Agenţia Naţională de Securitate Americană). 

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite