Documentele confidenţiale sunt cel mai bun lucru în procesul Apple vs. Samsung: sud-coreenii voiau să câştige cu orice preţ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Samsung şi Apple sunt într-un nou proces. La fel ca acum doi ani, cea mai bună parte a acestui proces, pentru toţi cei neimplicaţi, este prezentarea documentelor confidenţiale. Samsung voia cu orice preţ să învingă Apple, iar Apple dorea să monitorizeze utilizatorii prin reţele sociale.

De circa o săptămână au început să vină tot mai multe documente în procesul Apple versus Samsung. Acum, americanii cer două miliarde de dolari şi trebuie să prezinte tot felul de informaţii, cum şi Samsung trebuie s-o facă. 9to5mac informează că pentru Samsung prioritatea numărul 1 era să învingă Apple, indiferent de costuri. „(...) tot ceea ce facem, facem în contextul luptei cu Apple“, se arată în documentele Samsung.

În prezentarea „2011 Sumar & Lecţii învăţate / 2012 Previziuni pentru afacere“ este descris planul Samsung într-o manieră similară directivelor trasate de Steve Jobs spre finalul anului 2010 într-un email către directori. În această prezentare, Apple era o ameninţare cât se poate de reală şi de trebuia soluţionată urgent.

Strategia Samsung a fost să-şi extindă şi mai mult marca Galaxy, nu neapărat să dezvolte foarte mult tehnologia. Grija sud-coreenilor era că oamenii ştiu precis ce vor de la Apple: iPhone sau iPad, pe când de la alte companii nu aveau o marcă precisă. „Galaxy Nexus devine Galaxy Note care devine Galaxy S3“, se arată în prezentarea Samsung cu un slide disponibil mai jos. 

image

Telefonul cu ecran mai mare trebuie lansat ieri 

Dacă oamenii s-au plâns că iPhone 5 are un ecran mai mare şi astfel multe accesorii devin inutile, Apple ştia prea bine ce face şi către cine livrează. Phil Schiller, directorul de marketing, ştia că utilizatorii vor ecrane mai mari, iar iPhone 5 era un pas prea mic.

În documentele publicate tot de 9to5mac se arată că primii cumpărători de iPhone 5 voiau, în top 3 alegeri, un ecran mai mare. Şi, atenţie, acesta era primul iPhone cu ecran mai mare. Pe locul 1 ei voiau o autonomie mai mare, apoi hărţi mai bune. Aplicaţia Apple Maps nu s-a bucurat de critici prea bune în primul an de viaţă. În prezent, se zvoneşte că Apple lucrează la un iPhone de 4,7 inci şi unul de 5,5 inci, iar cele de 4 inci, eventual, vor rămâne pieţei de 300 de dolari sau mai puţin.

În ianuarie 2013, la câteva luni de iPhone 5 pe piaţă, Phil Schiller discuta cu oamenii de la Apple despre cum ar putea monitoriza utilizatorii prin reţele sociale pentru a-i înţelege şi pentru a vedea dacă reclamele Samsung, în care compania băga milioane de dolari, funcţionează. 

„Monitorizarea social media se poate dovedi utilă şi pentru a vedea menţiunile companiilor concurente (dar şi a produselor Apple şi a Apple). De exemplu, putem vedea dacă investiţia în publicitate a Samsung produce şi o creştere a interesului pentru produsele sale (care ar apărea înaintea unei creşteri a vânzărilor)“, îi scria Arthur Rangel, director responsabil de cercetarea şi analiza de piaţă. El voia să vadă şi ce anume apreciază utilizatorii din mesajele Samsung, cum era exemplul pozei cu părinţii care folosesc iPhone, sau dacă apreciază dimensiunea ecranului.

image

Totuşi, monitorizarea nu s-ar fi făcut pe bani, cum a sugerat Rangel. „Cred că e o prostie să bagi bani în unelte de monitorizare social media. E uşor să urmăreşti ceva aici, eu o fac zilnic, sunt o mulţime de unelte gratuite construite chiar de site-uri. (Cred că băieţii de la Samsung au stat la o cafea şi au urmărit Twitter şi Facebook şi nu au avut nevoie să plătească)“, scria Phil Schiller în mailul de răspuns.

image

Află mai multe:

Apple şi teama de Android: "fac reclame mai bune, ecranele mari vând şi noi nu reuşim să promovăm iPhone-ul"

FOTO Cele mai populare telefoane din lume: iPhone domină, dar tigrul chinezesc vine puternic din urmă

Eternul „derbi“: Apple dă în judecată Samsung şi cere două miliarde de dolari

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite