MWC 2022, între pandemie şi război

Centrul expoziţional Fira Barcelona, MWC 2022. FOTOGRAFII Adrian Pogîngeanu

Am fost în premieră la MWC, la Barcelona, în nişte vremuri neclare pentru tehnologie şi ordinea sau dezordinea globală în general.

Nu-mi amintesc exact, dar cred că şi în 2020 sau în 2021 trebuia să partcip, dar până la urmă n-am mai ajuns.

Am completat toate actele pentru MWC şi Spania sau aşa credeam eu. Am omis o aplicaţie a autorităţilor spaniole, în care completezi toate datele de călătorie şi încarci certificatul de vaccinare. Aplicaţia, numită SpTH, nu mi-a acceptat certificatul de vaccinare, am scos altul şi am încercat să-l urc. Mi l-a respins din nou. Pe aeroport, în Barcelona, totul a fost în regulă, oamenii au înţeles situaţia, au verificat certificatul de vaccinare, am completat nişte hârtii şi mi-au dat drumul.

Mi-am şi imaginat că o să stau ca Tom Hanks în Terminalul, blocat în aeroport, dar am răsuflat uşurat şi am continuat cu MWC.

La sosirea la Fira Barcelona era nebunie, poliţia nu ne lăsa să parcăm ca să coborâm din maşină, era puhoi de lume şi undeva în dreapta un mic protest pentru independenţa Cataloniei, probabil 5-6 oameni gălăgioşi.

La intrarea în MWC o colegă a descoperit că nu-şi făcuse cont şi am stat cu emoţii dacă intră sau nu intră. Până la urmă a reuşit, varianta cumpărării de bilet nu era disponibilă, costul fiind de circa 1400 de euro.

Intrarea în centrul expoziţional.

Centru expozitional Fira Barcelona MWC 2022 porti intrare  FOTO Adrian Pogîngeanu

Erau două opţiuni pentru a trece de porţi, una biometrică şi una cu QR Code. Am optat pentru a doua şi sistemul a mers bine de fiecare dată. Înainte de a intra a trebuit să-mi schimb masca, să-mi pun una FFP2. Abia respiram cu ea şi am simţit deseori că n-am aer, cred că m-a luat şi o durerere de cap din cauza ei, dar până la urmă a fost ok. Partea bună e că pe stradă nu se poartă mască.

Înăuntru era multă lume, mai multă decât am văzut într-un singur loc de la începutul pandemiei. Cu puţine excepţii nu era mai nimic nou şi nici n-au venit toate companiile. Erau două standuri care ieşeau în evidenţă ca dimensiuni, Huawei, în pavilionul 1, şi Samsung, în pavilionul 3. N-am văzut altele mai mari, poate erau totuşi.

Imagine cu aglomeraţie la standul Huawei.

MWC Barcelona 2022 interior FOTO Adrain Pogîngeanu

Ce era nou sau deosebit în materie de tehnologie, pe partea de utilizator final?

- Huawei a lansat câteva dispozitive smart office, tablete, un PC all in one gen iMAC şi o imprimantă;

Lansare Huawei Smart Office la MWC 2022 FOTO Adrian Pogîngeanu

- Samsung a adus nişte laptopuri, dar nu ştim deocamdată dacă vor ajunge pe piaţa românească;

MWC 2022 stand Samsung FOTO Adrian Pogîngeanu

- am văzut în premieră OnePlus 10 Pro lansat în ianuarie, în China;

- am văzut în premieră OPPO Find X5 şi căştile OPPO Enco X2;

- am văzut în premieră câinele Xiaomi - CyberDog - pentru dezvoltatori;

- n-am văzut Realme GT2 Pro, deşi a fost lansat acolo, l-am primit în România în ziua următoare;

- maşina electrică austriacă Fisker Ocean era acolo, n-am văzut-o, dar am auzit multe discuţii despre ea.

Labirint. Coadă la taxiuri la ieşirea din centrul expoziţional.

Centru expozitional Fira Barcelona MWC 2022 coada taxi FOTO Adrian Pogîngeanu

Mulţi dintre colegi au fost nemulţumiţi de târg, eu eram prima oară şi nu sunt sigur dacă a fost slab, pentru că n-am un termen de comparaţie.

Evenimentul a fost umbrit de războiul din Ucraina, chiar dacă e mai greu să recunoaştem, românii se tem. De la plecare până la sosire principalul subiect, care a devansat tehnologia, a fost războiul. A fost cu noi şi un coleg din Republica Moldova, care a întârziat o zi, pentru că a trebuit să zboare din România. După spusele lui, în Moldova e ”No-fly zone”, aşa că a venit cu maşina până la Iaşi şi de acolo a zburat la Barcelona. Iniţal erau doi pe listă, dar unul a renunţat.

Urmăream cu înfrigurare ştirile şi toată lumea voia să ştie ce faci dacă războiul ajunge şi în România. În mare discuţia se poate rezuma la celebrele luptă sau fugi. Unii vor rămâne să lupte, alţii se vor refugia în alte ţări.

În majoritatea timpului am mers cu taxiul, pentru că nu cunoşteam deloc oraşul. Au Uber, FREE NOW şi taxiuri clasice pe care le iei de la colţul străzii sau le faci cu mâna şi opresc. Cred că taxiurile clasice sunt mai ieftine decât cele prin aplicaţie.

Stradă din Barcelona.

Strada din Barcelona  FOTO Adrian Pogîngeanu

Majoritatea taximetriştilor cu care am circulat sunt indieni sau pakistanezi, iar cei spanioli vorbesc engleză mai prost. Preţurile curselor au fost 16,18 sau 25 de euro, nu cu mult mai mult decât plăteşti în Bucureşti. Am înţeles că au un metrou cu acoperire şi preţ bun, dar n-am încercat. Poate data viitoare.

Barcelona văzută de sus la asfinţit.

Oras Barcelona de sus panorama FOTO Adrian Pogîngeanu

Cum e oraşul, greu de spus, n-am apucat să văd mare lucru. Oamenii par foarte relaxaţi, în taxi când nu e muzică orientală se aud melodii din anii 80-90 şi desori am avut senzaţia că lumea a încremenit în timp.

Am plecat cu războiul şi ne-am întors cu el, în seara întoarcerii au picat un Mig şi un elicopter al armatei române. N-am ştiut de la început dacă a fost un accident, nici măcar ce s-a întâmplat exact.

Aeroportul din Barcelona în seara plecării.

Aeroport Barcelona avion avioane FOTO Adrian Pogîngeanu

A fost vreme frumoasă, înnorat şi a plouat, la fel ca în vieţile noastre. Să sperăm că va mai exista MWC şi în 2023 şi că va fi fără pandemie şi război!