Smartphone-urile cu ecran mare, pasiunea românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii cumpără mai multe telefoane cu ecran mare, dar şi desktop-uri. În schimb, scade segmentul foto, pe toate palierele - DSLR şi compacte.

Smartphone-uri

Vânzările nesubvenţionate de smartphone-uri şi telefoane mobile clasice au depăşit cu 29% performanţa de anul trecut, din trimestrul 2, atingând nivelul de 128 de milioane de euro.

În cadrul categoriei de smartphone, s-a menţinut tendinţa de creştere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piaţă scăzută şi stabilă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12 megapixeli sunt în creştere, potrivit studiului GfK.

Desktop-ul creşte

Sectorul IT a înregistrat o creştere de 7,5% în al doilea trimestru al 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.

După o perioadă lungă de evoluţie negativă, desktop-urile au înregistrat o creştere de două cifre. Monitoarele şi perifericele şi-au menţinut trendul crescător. În cadrul pieţei de calculatoare portabile, laptop-urile au rămas stabile.

Segmentul foto scade

După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ  mai mic. Astfel, sectorul foto a scăzut cu peste 18%, piaţa ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

DSLR-urile au avut o creştere uşoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reuşind astfel să tragă piaţa în jos.

Televizoarele au crescut în perioada Cupei Mondiale

În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro. Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creştere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat - o performanţă ce a fost influenţată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.

Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influenţate de lansări recente – au continuat cu o creştere de două cifre, comparativ cu 2013. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/playtech-18-august" target="_blank">View the story "Playtech 18 august" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite