Gadget

articolul anterior articolul urmator

VAIO con Dios: Sony renunţă la marca celebră de computere cu Windows

0
6 Feb 2014 16:45:36
Autor: Răzvan Băltăreţu
Sony renunţă la marca VAIO. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Sony renunţă la marca VAIO. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Sony a confirmat ceea ce a început ca un zvon: vinde divizia VAIO şi renunţă astfel la PC-uri cu Windows. Mai mult, compania separă divizia TV, iar până în martie 2015 va renunţa la circa 5.000 de oameni.

Sony a confirmat renunţarea la marca VAIO şi ieşirea de pe piaţa PC-urilor, o decizie care vine după aproape două decenii de activitate. Divizia Vaio urmează să fie cedată unui fond japonez de investiţii, iar decizia vine pe fondul unei noi strategii Sony care presupune o restructurare care va duce la reducerea personalului cu circa cinci mii de angajaţi, scrie HotNews. 3.500 de angajaţi sunt dn afara Japoniei.

Mai mult, Sony transformă divizia TV într-o entitate separată, iar grupul japonez estimează pierderi de peste 800 de milioane de euro pentru anul fiscal 2013-2014. Sony cedează divizia de PC-uri către fondul de investiţii Japan Industrial Partners (JIP). Formalităţile vor fi finalizate în iulie, conform estimărilor actuale, iar JIP va angaja circa 250-300 de oameni de la Sony şi va continua comercializarea laptop-urilor în Japonia. După toae aceste schimbări, compania sper să îşi revină în anul fiscal 2015-2016. Sony aşteaptă economii anuale de un miliard de dolari în costuri fixe.

Divizia de televizoare a acumulat pierderi de 7,5 miliarde dolari în ultimii nouă ani, iar în anul fiscal curent va mai adăuga circa 250 milioane dolari. Sony estima acum câteva luni un profit de 300 milioane dolari pentru anul fiscal aprilie 2013-martie 2014, însă acum e mult mai pesimistă şi aşteaptă pierderi de 1,1 miliarde dolari. Cota de piaţă pe PC-uri a ajuns la 1,9% de la circa 2,5%.

În condiţiile în care vânzările mondiale de PC-uri au scăzut cu 10% (record absolut), cele de smartphone-uri au avansat cu 38%, astfel că Sony acţionează în sensul promovării unei divizii care merge încă bine cu banii pe care i-ar pierde pe cea care nu dă randament. Ar putea lansa, totuşi, tablete cu Windows 8, dar asta rămâne de văzut în viitor. În prezent, tableta Tap 11 e vândută sub marca VAIO. De-a lungul timpului, Sony s-a remarcat prin designul produselor sale, iar VAIO n-a fost o excepţie. Ataşată acestui articol este şi o galerie foto cu produsele companiei de-a lungul anilor de activitate.

Află mai multe despre Sony: 

Sony, posibile negocieri pentru vânzarea diviziei de laptopuri Vaio

O alianţă improbabilă: când Steve Jobs voia Mac OS pe laptopurile Vaio

Sony mizează pe telefonul „de buget“ orientat către melomani

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările