Gadget

articolul anterior articolul urmator

Studiu Spotawheel: 42% dintre români consideră că o maşină second hand e o investiţie inteligentă

0
6 Jul 2022 16:07:27
Autor: George-Andrei Cristescu
Planşă din studiul Spotawheel.
Planşă din studiul Spotawheel.

Interesul pentru maşinile second-hand continuă să crească pe fondul producţiei reduse de maşini, a crizei globale legate de perturbarea lanţurilor de aprovizionare, a dificultăţilor logistice şi a inflaţiei în creştere.

Pandemia de COVID-19 a schimbat semnificativ aşteptările consumatorilor de astăzi. În acest context, Spotawheel a realizat un studiu despre comportamentul consumatorului şi a arătat care sunt tendinţele de cumpărare de pe piaţa de automobile rulate din România.

Conform studiului derulat de Spotawheel, aproape 50% dintre români au declarat că au decis să cumpere o maşină second hand, deoarece nu îşi permit un vehicul din showroom. În plus, 42% dintre respondenţi consideră că achiziţia unui vehicul rulat este o bună investiţie, fiindcă pierderea de valoare a maşinii este mai mică după un an. 

De asemenea, perioada lungă de aşteptare pentru un automobil comandat direct de la producător este un alt motiv pentru care şoferii preferă achiziţia unei maşini rulate (14%).

Ce îi determină pe români să îşi schimbe maşina?

Sondajul a relevat motivele din spatele deciziei de schimbare a maşinii, printre cei mai importanţi factori regăsindu-se: necesitatea înlocuirii cu un model mai nou (47%), dorinţa de a cumpăra o maşină mai avansată din punct de vedere tehnologic (32,25%), un consum mai eficient de combustibil (16,25%). Pe de altă parte, aspectele mai puţin importante pentru români în luarea unei astfel de decizii sunt: atractivitatea preţurilor (4,25%), majorarea veniturilor (8,75%) sau impactul negativ pe care vehiculul îl are asupra mediului (13,5%).

Peste jumătate dintre români aleg să plătească în numerar atunci când îşi cumpără o maşină rulată

Întrebaţi despre opţiunile de plată preferate pentru achiziţia maşinilor rulate, majoritatea respondenţilor optează pentru plata în numerar (55%). Plata sub formă de trade-in a fost menţionată de 21,5% dintre români, fiind urmată de finanţări sau credite (11,8%) şi de leasing (7,8%).

Peste 50% dintre respondenţi sunt dispuşi să plătească suplimentar pentru o maşină inspectată şi certificată, potrivit datelor Spotawheel. În schimb, românii nu ar plăti mai mult pentru: posibilitatea de a pune la dispoziţie maşina pentru un test drive la adresa indicată (10,8%) sau un proces de plată uşor şi rapid (10,8%). Doar 5,5% dintre şoferi ar fi deschişi să plătească suplimentar pentru facilitarea formalităţilor legate de achiziţionarea unui vehicul şi doar 4% dintre aceştia pentru sprijinul unui consilier financiar.

Siguranţa este cel mai important criteriu pentru români în alegerea unui automobil second-hand

Conform studiului Spotawheel, peste 65% dintre respondenţi au declarat că siguranţa este cel mai important factor care influenţează alegerea unei maşini. Tehnologia (48,5%) şi fiabilitatea (47,5%) sunt următoarele criterii relevante pentru aceştia. Pe următoarele poziţii se află confortul (44,5%), consumul redus (39%) şi prestigiul mărcii (41%). La polul opus, oferta de preţ (6%), inspecţia tehnică (12,5%) şi interiorul şi exteriorul maşinii (18,5%) sunt factori care cântăresc mai puţin în decizia de achiziţie a unui vehicul rulat.

Test drive-ul este momentul cheie care îi ajută pe şoferi să ia o decizie asupra mărcii vehiculului

Sondajul Spotawheel arată că test-drive-ul se bucură de cea mai mare popularitate în rândul clienţilor, 30% dintre respondenţi spunând că acesta este momentul decisiv pentru alegerea mărcii sau modelului maşinii. De asemenea, peste 16% dintre respondenţi iau decizia de a cumpăra imediat după testarea automobilului. Alţi factori care influenţează alegerea unei maşini sunt interacţiunea cu un vânzător de încredere (11,75%), comparaţiile între vehicule (9,75%) sau garanţia extinsă (9,5%).

Posibilitatea de retur i-ar încuraja pe şoferi să cumpere maşini online

În ceea ce priveşte achiziţia online, 82% dintre respondenţi declară că nu ar cumpăra o maşină online fără test drive sau fără să o vadă în realitate. Totuşi, posibilitatea de a returna maşina şi rambursarea completă a banilor i-ar determina pe o parte dintre români (34,8%) să ia în calcul achiziţia online a unei maşini fără test drive. Accesul la raportul de inspecţie tehnică şi garanţia extinsă reprezintă alte aspecte care i-ar încuraja pe şoferi (10,1%) să cumpere vehicule online.

Metodologie

Studiul comandat de Spotawheel a fost desfăşurat pe un eşantion de 400 de persoane. Respondenţii care au participat la sondaj au declarat că au cumpărat o maşină rulată în ultimele 6 luni sau că doresc să achiziţioneze una în următoarele 6 luni.

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările