NVIDIA a prezentat în premieră în România RTX Ray-Tracing, Adaptative Shading (NAS) şi Ansel RTX

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Placă video Nvidia RTX 2080 Ti. FOTO Adrian Pogîngeanu
Placă video Nvidia RTX 2080 Ti. FOTO Adrian Pogîngeanu

NVIDIA a prezentat în premieră în România tehnologiile de ultimă generaţie ale arhitecturii pentru plăci grafice Turing, care ridică gamingul cu un nivel mai sus în apropierea de realitate.

Microarhitectura pentru plăci video Turing, dezvoltată de Nvidia şi introdusă în august 2018 la conferinţa SIGGRAPH,  oferă o performanţă de 6 ori mai mare decât arhitectura Pascal

Prin intermediul Turing, computerul devine platformă principală de gaming, cu noi funcţionalităţi şi tehnologii care oferă gaming 4K HDR la 60 fps (cadre pe secundă) chiar şi în cazul celor mai solicitante jocuri.

NVIDIA RTX dispune de instrumente puternice pe care dezvoltatorii de jocuri le folosesc pentru a adăuga AI, efecte ray-tracing, shadere avansate programabile, deep learning.

Jan Adryanski prezentând NVIDIA RTX

Am fost expus la aceste noutăţi în cadrul unei demonstraţii prezentată de polonezul Jan Adryanski (dreapta în imagine), alias SouShibo, Community PR Manager CEE la NVIDIA. Jan e gamer, vlogger şi absolvent al The Silesian University of Technology. Pe scurt, cunoaşte gamingul din trei ipostaze: inginer, jucător şi, mai nou, PR Manager.

Testele s-au făcut în jocurile Battlefield V şi Wolfenstein II: The New Colossus, care sunt compatibile cu tehnologiile  Nvidia RTX.

Revenind la demonstraţie am văzut cum funcţionează ray-tracing în timp real, cu RTX ON vs RTX OFF.

Vezi capturi de ecran RTX ON

 Vezi capturi de ecran RTX ON si RTX OFF în Battlefield 5

RTX OFF

 Vezi capturi de ecran RTX ON si RTX OFF în Battlefield 5

Simplificând la maximum, diferenţa constă în modul în care se văd umbre / reflexii, unele sunt realiste, celelalte artificiale. Gândeşte-te, spre exemplu că poţi vedea în timp real, în timpul jocului, imaginea unui inamic într-un geam, într-o baltă, în orice suprafaţă lucioasă. În mod tradiţional, în gaming te bazezi pe doi stâlpi principali: vedere şi auz.

Şi prin această tehnologie, unul dintre piloni e sensibil îmbunătăţit, făcând un pas important în apropierea de realitate. Deocamdată există şi dezavantaje cu RTX ON (activ) pierzi jumătate din numărul de FPS. Aşa că, cel puţin teoretic, în momentul de faţă RTX ON nu e pentru multyplayer competitiv.

NVIDIA Adaptive Shading (NAS) debutează cu jocul Wolfenstein II şi reprezintă o varietate de tehnici care cresc performanţa de randare şi calitatea acesteia, aplicând un nivel variabil de putere de procesare unor zone diferite ale imaginii. 

Dacă nu te interesează setările şi alte discuţii tehnice (în video), sari la minutul 3:24. Pe scurt NAS e un mod de îmbunătăţire a calităţii grafice, combinat cu creşterea performanţei în joc, cu până la 5%. ATENŢIE, VIDEO CU CONŢINUT EXPLICIT/ VIOLENT!

Sigur sunt printre voi gameri care au jucat Wolfenstain II: TNC şi realizaţi că fără NAS, nu arată aşa.

NVIDIA Ansel RTX, deocamdată în beta, e disponibil pentru câteva sute de jocuri şi îţi permite să faci capturi foto şi video cu rezoluţie mărită până la 8K cu ajutorul  AI-Up-Res /AI - enhanced, plus expunere HDR. Vezi aici o captură 360 realizată cu Ansel RTX de Jan Adryanski din Battlefield V. Cu Ansel RTX activat poţi pierde între 5 şi 7 % din resursele GPU.

Şi o captură foto cu acelaşi subiect.

Captură 360 cu NVIDIA Ansel RTX din Battlefield V

Dacă vrei să testezi tu însuţi tehnologiile prezentate aici, o poţi face în clubul Nexus Gamers Pub din Bucureşti, care dispune de 50 de sisteme PC de ultimă generaţie, dotate cu plăci grafice din seria RTX.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite