Ads Transparency Spotlight, o extensie Chrome care-ţi arată modul în care eşti vizat de agenţiile de publicitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ads Transparency Spotlight (Alpha).
Ads Transparency Spotlight (Alpha).

Google a lansat o extensie Chrome care îţi poate oferi mai multe informaţii despre modul în care eşti vizat de agenţiile de publicitate.

Numită Ads Transparency Spotlight, extensia arată numărul de reclame care se încarcă pe o pagină, agenţii de publicitate şi companiile de publicitate prezente, precum şi datele personale (demografie, remarketing, interese, locaţie etc.) care sunt utilizate pentru a fi difuzate reclame. 

Poţi adăuga extensia în browserul tău, Google Chrome, de aici.

Atenţie la două aspecte de funcţionalitatea ale extensiei:

- dacă ai un Ad-Blocker activ nu uita să-l dezactivezi, ca să poţi vedea rezultatele

- e o versiune Alpha; asta înseamnă că poate conţine erori şi cauza instabilitate

În Chrome Web Store, în descrierea extensiei, Google spune: "Noua noastră extensie Ads Transparency Spot(Alpha) pentru Chrome face parte din iniţiativa noastră continuă de a oferi oamenilor o mai mare vizibilitate asupra datelor utilizate pentru personalizarea anunţurilor şi mai mult control asupra acestor date."

Rezultate Ads Transparency Spotlight pe pagina DailyMail.

Ads Transparency Spotlight aplicat pe Daily Mail

Google menţionează că această versiune arată doar informaţii despre anunţurile difuzate de Google care au implementat „Ad Disclosure schema” de la Google şi nu alte anunţuri terţe. Această schemă este proiectată pentru a ajuta toţi agenţii de publicitate să dezvăluie modul în care folosesc informaţiile tale personale, conform paginii Google Github. „De-a lungul timpului, sperăm că şi restul industriei va încorpora schema de publicitate în reclame”, mai spune Google.

Pe lângă afişarea informaţiilor despre anunţuri, extensia arată „toate companiile şi serviciile cu prezenţă pe pagină”, inclusiv reţelele de furnizare de conţinut sau furnizorii de analize. Oferă un link către politica de confidenţialitate a fiecărei companii, arătând modul în care fiecare colectează şi stochează datele utilizatorului. Reţineţi că extensia poate funcţiona diferit în regiuni din afara SUA, Europa şi restul lumii. În funcţie de legislaţia locală poţi vedea agenţii de publicitate şi numărul de anunţuri, dar nu orice informaţii personale de urmărire.

Noua extensie este utilă, dar Ghostery oferă informaţii mai detaliate despre trackere, anunţuri şi alte informaţii, oferindu-vă în acelaşi timp şi posibilitatea de a le bloca. O altă opţiune este browserul Brave, care afişează şi blochează informaţiile de urmărire, oferindu-ţi totodată acces la mai multe opţiuni de navigare private.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite