Cronologia unui an record pentru internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reţelele sociale au ajuns la maturitate în 2012 FOTO Shutterstock
Reţelele sociale au ajuns la maturitate în 2012 FOTO Shutterstock

2012 a fost un an al apariţiilor noi pe scena social media, a unor reţele care nu erau atât de populare la începutul anului. A fost de asemenea şi anul activiştilor şi a evenimentelor care i-au pus faţă în faţă pe cei care vor să reglementeze internetul şi pe cei care vor libertate totală.

Luna ianuarie a debutat pe internet cu o agitaţie constantă la nivel mondial. În Statele Unite ale Americii legislatorii încercau să treacă SOPA şi PIPA, două legi care, spuneau criticii, ar fi permis un control mult mai puternic al utilizatorilor şi ar fi înfrânat dezvoltarea internetului. De asemenea, în Europa ieşea la suprafaţă ACTA, un act comunitar care ar fi transferat puterea din mâinile anchetatorilor în cele ale furnizorilor. 

Protestatarii au ieşit aproape în fiecare ţară. 30.000 de oameni au ieşit în stradă în Polonia, iar în România au ieşit maximum 2.000 de oameni, la cele câteva proteste care au avut ca tematică ACTA. În cele din urmă, în luna decembrie s-a anunţat că actul a fost retras definitiv, o victorie pentru activişti.

Tot în ianuarie, Pinterest, o reţea socială bazată pe imagini, a fost numit cel mai bun startup (business la început de drum) din 2011, iar Facebook a început să introducă profilul de tip Timeline la nivel global. Reţelele sociale se dezvoltau încontinuu, iar ca o dovadă a acestui lucru preşedintele Barack Obama a ţinut primul hangout on air cu cetăţenii pe Google+, o videoconferinţă unde a acceptat întrebări deschise.

Viralul controversat Kony

Luna martie a însemnat pentru reţelele sociale introducerea Facebook Messenger. Deşi la început era privit cu îndoială, programul s-a dezvoltat natural, iar la final de an a fost modificat, pentru a putea permite înregistrarea doar cu numărul de telefon. Messenger era pur şi simplu un program de mesagerie, care sincroniza contactele din Facebook şi nu mai eram nevoiţi să folosim un browser.

Pe YouTube, un viral apărea. Kony 2012 era un documentar despre cei care controlau traficul de arme şi de persoane în Uganda. Kony a stârnit multe controverse, mai ales din cauza strângerii de fonduri şi a inconsistenţei informaţiei. Cu toate acestea, a intrat în topul celor mai vizualizate clipuri.

În aprilie Facebook făcea prima mişcare de „băiat mare“ şi cumpăra Instagram pentru o sumă care atunci era de un miliard de dolari. Între timp aceasta a scăzut, dar până la aproximativ 750 de milioane de dolari. De asemenea, tot în aprilie a început scandalul sincronizării adresei de mail de Facebook cu Timeline.

Facebook a fost în centrul atenţiei şi în luna mai, când a fost listat la bursă cu un preţ pe acţiune de 38 de dolari. Cu toate că existau mari speranţe privind performanţa reţelei, inconsistenţa strategiei sale şi imposibilitatea de a capitaliza la fel de mult pe cât doreau utilizatorii a dus la scăderea preţului acţiunului până sub 20 de dolari. Abia pe finalul anului Facebook a demonstrat investitorilor că are o strategie bună pentru a face bani, dar cu costul unor controverse între utilizatori, mai ales prin implementarea posturilor plătite, ale conţinutului plătit promovat pe fluxul de ştiri, iar la finalul anului, introducerea mesajelor care costau un dolar.

Miliardul din luna iunie

În iunie, statisticile nu stăteau atât de roz pentru Google+, reţeaua socială din portofoliul gigantului online: 30% din utilizatorii care făceau un post public nu mai scriau şi un al doilea.

2012 a fost şi anul în care Facebook a ajuns la o cifră inevitabilă: un miliard de utilizatori. Între timp, în România am ajuns la peste 5 milioane de utilizatori. Cea mai activă ţară pe reţeaua socială este Brazilia, cu cele mai multe postări ale unui utilizator mediu pe zi.

Potrivit The SEO Company, în luna iunie datele arătau lucruri interesante: 33% din oamenii care se uitau la televizor, scriau pe Twitter în acelaşi timp despre acel conţinut vizualizat. 2012 a fost şi un an în care Twitter a devenit practic parte a experienţei de vizualizare a programelor de la televizor, care sunt acompaniate de mesaje şi comentarii.

Twitter primeşte ştampila papală

Reţeaua de microblogging a fost populară de când s-a lansat, dar 2012 a fost un an al marilor evenimentelor transmise pe Twitter şi comentate de către utilizatori. Alegerile din SUA, Olimpiada, toate aceste evenimente au primit un număr record de tweet-uri.

De asemenea, unii utilizatori s-au remarcat. @pontifex nu este orice utilizator, ci este contul oficial al Papei Benedict al XVI-lea, moment istoric pentru Vatican şi pentru Twitter. În plus, în luna noiembrie, imaginea de după câştigarea alegerilor postată de Barack Obama, în care o îmbrăţişează pe soţia sa Michelle a devenit cea mai populară de pe Twitter şi Facebook, în acelaşi timp.

Per total, 2012 a fost un an al recordurilor terminat cu un record. Videoclipul lui Psy, Gangnam Style, a trecut peste un miliard de vizualizări. 

Click pe infografie pentru a o vedea la dimensiunea integrală

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite