Cum arată mediul online din România? O radiografie în premieră pentru acesta şi despre românii care folosesc Internetul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Biroul Român de Audit Transmedia, pe scurt BRAT, a organizat o conferinţă în care a prezentat o radiografie în premieră pentru mediul online românesc. În general, românii accesează Internetul de pe 1,5 dispozitive, în special de acasă, dar este în creştere segmentul dispozitivelor mobile. Mai mult, pe reţelele sociale sunt patru milioane de români, la nivel urban.

„Printul este încă legat de viaţa media din România, dar anul acesta facem pasul şi spre online. Avem ambiţia de a face din acest eveniment cel mai important pentru piaţa online din România“, a spus Silviu Ispas, preşedintele BRAT. „BRAT este interesat de a pune la dispoziţia pieţei, a mediei, instrumente de monetizare a valorii pe care o oferă editorii“, a completat acesta.

Şapte ani de studiu al online-ului făcut de BRAT; prezentare realizată de către Arina Ureche, director general BRAT:

„Utilizatorii de Internet au fost 1,7 de milioane la nivelul anului 2002. Astăzi, vorbim de 73% din oameni care utilizează Internetul. Atunci, se întrebau ce este şi dacă e ceva bun. Astăzi, e consumat pentru tot felul de activităţi, de la informare la socializare şi căutare“, a spus Arina Ureche. „Acum 12 ani, vorbeam de 55% utilizatori de sex masculin. Astăzi, procentul e la 49%. Astfel, s-a produs şi o aliniere cu structura reală a societăţii: 52% femei şi 48% bărbaţi. Utilizatorii de Internet tind să fie atât de mulţi, încât se apropie de structura reală a societăţii“.

„Între 14-24 de ani aveau cei mai mulţi utilizatori de Internet. Astăzi, doar 26% din aceştia mai au vârsta aceasta. Când vine vorba de educaţie, utilizatorii de Internet încă sunt mai educaţi decât media populaţiei. Ei sunt oamenii obişnuiţi să citească presă scrisă, cărţi, şi caută să facă asta pe Internet“, a completat Ureche.

„Internetul câştigă azi în oraşe mai mici, în segmentul de populaţie cu o vârstă înaintată“, a completat aceasta. „Cât timp stau oamenii pe Internet? În 2002 stăteau puţin peste două ore acei utilizatori, iar acum e vorba de peste trei ore şi jumătate. Aici e vorba de email, căutare de informaţii, consum de conţinut audio-video etc. Mai mult, Internetul a depăşit, în 2009, timpul petrecut conştient în faţa televizorului“, a mai spus directorul general. „Utilizatorii pe Internet stau mai puţin la televizor şi puţin mai mult ascultând radioul“.

Timpul petrecut pe Internet, la TV sau radio.

image

„Internetul a cucerit presa scrisă, compusă din ziare şi reviste, iar acum s-a apropiat de televizor. 78% din oameni se uită la televizor zilnic, 54% sunt pe Internet“, a mai spus Ureche. „Internetul este indispensabil la şcoală şi serviciu, consideră majoritatea utilizatorilor. Odată cu creşterea consumului a scăzut însă încrederea în conţinutul de pe Internet, dar acesta este un fapt obişnuit. Mai mult, 35% din populaţie consideră că cumpărăturile online le uşurează viaţa“.

„62% din utilizatori utilizează Internet de acasă. Cifrele scad puţin în ceea ce priveşte şcoala şi locul de muncă, deoarece nu toţi au acces la Internet la slujbă sau nu îl folosesc pentru educaţie la şcoală“, a mai spus aceasta. „72% din utilizatori folosesc calculatorul pentru a accesa Internetul, 6% tableta şi 35% telefonul mobil. Totuşi, utilizarea pe smartphone-uri este în creştere“.

„De pe telefoane mobile, oamenii accesează site-uri de ştiri şi reţele sociale. Indicatorii au crescut în ultimii trei ani. Cifrele sunt mai puţin importante, contează tendinţa spre piaţa mobilă. În final, 4 milioane de români au conturi pe reţele sociale, asta pe segmentul urban“, a completat Ureche. „De reţinut e că 81% din români au Internet acasă şi 62% îl utilizează de acasă, iar pe dispozitive mobile e o tendinţă în creştere“, a încheiat Ureche.

Conferinţa susţinută de către BRAT s-a numit „Tendinţe în online: audienţă, modele de afaceri, conţinut“. Printre practicienii invitaţi la aceasta s-au numărat şi Dragoş Stanca, managing partner la Think Digital, Orlando Nicoară, director Mediafax Group, şi Gilles Guillou, director global Kantar Media şi fost directo de marketing la „The Observer“.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite