Cum funcţionează 0 platformă de marketing digital integrat. Interviu cu Mihai Bocai, CEO al ProductLead

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Captură din platforma ProductLead.
Captură din platforma ProductLead.

ProductLead este o platformă românească de marketing digital integrat şi creare de conţinut, care îşi propune să eficientizeze procesele de marketing ale companiilor şi să simplifice accesul la crearea de conţinut la scară largă prin analiză de date, automatizare şi integrări.

Despre companie, investiţii, parteneriate şi ce înseamnă o platformă de marketing digital integrat şi creare de conţinut am discutat cu Mihai Bocai, cofondator şi CEO ProductLead.

Când a fost înfiinţată ProductLead şi cine sunt fondatorii?

Am înfiinţat ProductLead în 2017 împreună cu Alexander Stoica-Marcu.

Ce număr de angajaţi şi ce cifră de afaceri are compania?

În prezent avem 22 de angajaţi. În 2020 ProductLead a înregistrat o cifră de afaceri de 240.000 Euro, fiind în creştere faţă de 2019. Investiţiile pe care le facem, precum şi dinamica business-ului, ne vor permite să creştem sustenabil şi să ne axăm tot mai mult pe dezvoltare la nivel local şi internaţional.

Ce face concret platforma ProductLead, câteva exemple? 

ProductLead automatizează procesul de generare, agregare şi distribuire a conţinutului generat de ambasadorii de brand pe reţelele de socializare, astfel încât brandurile să îl folosească pentru a îmbunătăţi experienţa pe care potenţialii cumpărători o au în procesul de cumpărare online şi pentru a le oferi inspiraţie în legătură cu produsele alese.

Lucrăm cu branduri care au deja prezenţă în social media şi înţeleg importanţa comunicării organice cu audienţa lor, branduri care sunt din ce în ce mai receptive la ideea de influencer marketing şi marketing automation.

În situaţia în care există deja suficient conţinut creativ care poate fi agregat din pagina de Instagram a unui business, prin intermediul funcţionalităţilor pe care le găsesc în platforma noastră, specialiştii de marketing îl pot aduna, organiza şi refolosi, astfel încât să obţină elemente de visual commerce (galerii de poze din care utilizatorii pot adăuga produsele direct în coşul de cumpărături, conţinut contextualizat pentru pagini de produs, pagini de site personalizate în funcţie de campaniile de brand) şi bannere dinamice pentru campanii de publicitate în social media (Facebook Ads, Instagram Stories).

Există şi branduri care nu au destul conţinut creativ pe care să îşi construiască ecosistemul de social commerce, caz în care le punem la dispoziţie campaniile de influencer marketing, cu ajutorul cărora pot colabora cu creatori de continut relevanţi pentru audienţa lor. Toate fotografiile şi clipurile video rezultate în urma acestor campanii nu au doar rolul de a creşte expunerea brandurilor în mediul online şi ataşamentul audienţei faţă de respectivul brand, ci au şi puterea de a amplifica imaginea produselor şi de a le oferi şi mai multă relevanţă în ochii clienţilor.

ProductLead

Pentru o mai bună înţelegere a tehnologiei ProductLead, este important să menţionăm că:

- datorită funcţiilor de generare de bannere disponibile în platformă, orice specialist de marketing poate să dezvolte elemente creative dinamice, de 10 ori mai rapid şi la costuri de 10 ori mai mici;

- întregul proces de adunare, organizare şi valorificare a conţinutului este automatizat şi oferă vizibilitate şi acces întregii echipe de marketing, din cateva clickuri;

- echipele de marketing pot crea legături între conţinutul generat de influenceri şi ambasadorii de brand şi feedul de produse din site, din doar câteva clickuri în interiorul platformei;

- democratizăm accesul echipelor de marketing la instrumente de design fără să fie necesare cunoştinţe specializate, deoarece instrumentul nostru de creaţie este intuitiv, foarte uşor de utilizat şi oferă opţiuni multiple de creare de conţinut şi sabloane;

- pe scurt, ProductLead ajută echipele de marketing să gestioneze un volum mai mare de muncă într-un timp mai scurt şi la costuri mai mici.

Ce companii folosesc platforma ProductLead?

Printre bradurile care folosesc ProductLead se numără Collective, Douglas, Sabon, MorphyRichards, Prefera Foods, Vaillant, Filla, Betfair, Tohani, Caroli Foods, BCR, ING, Mega Image, Decathlon sau Samsung.

Ce ar trebuie să ştie o companie interesată de serviciile ProductLead în privinţa costurilor?

Platforma ProducLead este vândută în regim SaaS (Software as a Service), companiile plătind un abonament lunar pentru utilizarea acesteia. Tarifele pornesc de la 249 de euro pentru afaceri mici şi pot ajunge la 6.000 euro (abonamente Enterprise) pe lună în funcţie de nivelul de complexitate al platformei care se implementează la client. 

Mihai Bocai CEO  ProductLead

 Mihai Bocai, cofondator şi CEO ProductLead.

Ce înseamnă pentru ProductLead parteneriatele cu giganţii Tik-Tok şi Facebook? Ce faceţi pentru ei şi ce vă oferă în schimb?

Atât parteneriatul cu Facebook, cât şi cel cu TikTok ne-au adus posibilitatea de a dezvolta funcţionalităţi noi în platformă ProductLead prin accesul la API (application programming interface - interfaţă de programare a aplicaţiei) .

În al doilea rând, avem acces la informaţii dedicate partenerilor acestor două mari reţele. Suntem invitaţi la conferinţe, aflăm din timp anumite noi funcţionalităţi ale reţelelor de socializare. Avantajul pentru Facebook şi TikTok este că îşi ajută indirect utilizatorii. ProductLead şi alte platforme de tip SaaS creează conţinut educaţional pentru brandurile care se promovează în social media. De asemenea, însăşi misiunea tool-ului este de a facilita crearea şi distribuirea conţinutului în puncte cheie ale customer journey-ului. Inevitabil, unul sau mai multe dintre aceste puncte cheie va fi mereu o platformă de social media.

În afară de TikTok şi Facebook, ProductLead mai este partener şi cu Vtex, prima şi singura soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS) din lume.

Cine sunt investitorii care în aprilie v-au acordat 600.000 de euro? Ce parte a ProductLead urmăriţi să dezvoltaţi cu ajutorul acestei investiţii?

Finanţarea a fost coordonată de Sparking Capital, în calitate de investitor principal, în parteneriat cu fondurile de investiţii Eleven Ventures (Bulgaria) şi Founders Bridge (Suedia). Pe termen imediat, obiectivul nostru a fost de a ne dezvolta echipa şi de a intra treptat pe pieţe externe.

Misiunea asumată de la început şi la care continuăm să lucrăm este să le oferim brandurilor acces rapid şi simplu la crearea de conţinut la scară largă prin analiză de date, automatizare şi integrări, astfel încât să obţină experienţe de produs relevante şi convingătoare.

Nu în ultimul rând, ne concentrăm şi pe consolidarea unui set de parteneriate strategice cu principalii jucători de ecommerce, marketplace şi marketing tech.

Lăsând la o parte partea de investiţii şi ţinând cont că lucraţi cu atâtea multinaţionale, ce planuri de extindere aveţi în afara ţării?

Obiectivele noastre de business se concentrează pe creştere pe pieţele internaţionale şi parteneriate strategice. Ne propunem să fim din ce în ce mai vizibili pentru clienţi internaţionali din industrii şi zone geografice cheie, în special Europa Centrală şi de Est, Germania, Austria şi Elveţia, precum şi ţările nordice.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite