Efectul de turmă, sau de ce să nu vă încredeţi în ratingurile mari ale produselor vândute online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Efectul de turma poate fi regăsit şi pe site-urile de comerţ online
Efectul de turma poate fi regăsit şi pe site-urile de comerţ online

Se pare că produsele vândute online care primesc multe aprecieri din partea internauţilor nu sunt întotdeauna atât de bune pe cât par, potrivit unui nou studiu, citat de DailyMail.

S-ar părea că ratingurile mari vin ca urmare a persoanelor care dau „like“ după ce au văzut că şi alte persoane au apreciat un anumit produs.

La această concluzie a ajuns o echipă de cercetători care a analizat mii de comentarii de pe un agregator de ştiri care funcţionează similar platformelor Reddit sau Amazon, unde utilizatorii pot publica articole ce pot fi apreciate, sau nu, de alţi utilizatori.

Rezultatele, publicate în revista Science, indică faptul că atunci când o persoană apasă butonul de „like“, vor exista şi alţi oameni care îl vor apăsa, crescând artificial popularitatea unui produs. Acest lucru este cunoscut drept „efectul de turmă“.

Studiul a arătat că scorul unei postări a crescut cu 25% după ce a primit un vot pozitiv şi şansele de a atinge „un punctaj foarte mare“ creşteau cu 30%.

Cu toate astea, cercetătorii au descoperit că rating-urile nagative nu afectau punctajul final al unui produs sau al unui articol.

Sinan Aral, de la Massachusetts Institute of Technology, a declarat că „pe baza acestor ratinguri se iau decizii reale şi importante şi au o importanţă foarte mare pentru încrederea consumatorilor în comerţul online“.

Suw Charman-Anderson, un alt cercetător, susţine că sistemele de apreciere de pe site-urile de e-commerce nu sunt de încredere, deoarece foarte multe dintre ratingurile acordate produselor sunt false.

„Estimez că aproximativ o treime dintre calificativele acordate pe aceste site-uri sunt falsuri şi se pare că sistemele acestea nu au evoluat aproape deloc în ultimii ani“, a declarat, pentru The Guardian, Charman-Anderson. 

Haideţi să discutăm pe Facebook "Tech Adevărul"

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite