Google, somată să fie mai transparentă şi să respecte legislaţia UE: Cum stabileşte ordinea rezultatelor unei căutări?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Facebook
FOTO Facebook

Cum stabileşte motorul de căutare online al Google ordinea în care se afişează rezultatele căutării lor? Plăţile pot influenţa această ordine? Sunt două dintre întrebările la care utilizatorii trebuie să afle răspunsul chiar de la compania Google, consideră Comisia Europeană, citată de digi24.ro.

Executivul european şi autorităţile responsabile de cooperarea în materie de protecţie a consumatorilor au trimis o scrisoare companiei Google în care i se solicită să fie mai transparentă şi să respecte legislaţia UE, avertizând-o că în lipsa unui răspuns, autorităţile naţionale din domeniul protecţiei consumatorilor pot decide, în ultimă instanţă, să impună sancţiuni.

"Consumatorii din UE nu pot fi induşi în eroare atunci când utilizează motoare de căutare pentru a-şi planifica vacanţele. Trebuie să le oferim consumatorilor posibilitatea de a alege pe baza unor informaţii transparente şi imparţiale”, arată comisarul pentru justiţie, Didier Reynders.

Astfel, preţurile zborurilor şi ale hotelurilor prezentate pe Google ar trebui să fie preţurile finale şi să includă comisioane sau taxe care să poată fi calculate în mod rezonabil în avans.

În plus, Google ar trebui să revizuiască condiţiile standard ale Google Store, deoarece Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a constatat că, în unele cazuri, există un dezechilibru semnificativ între drepturile comerciantului şi cele ale consumatorului, în detrimentul acestuia din urmă.

În plus, atunci când autorităţile pentru protecţia consumatorilor raportează conţinuturi care încalcă normele de protecţie a consumatorilor, Google ar trebui să elimine sau să blocheze mai rapid accesul la astfel de conţinuturi.

Bruxelles-ul aşteaptă ca Google să ia măsurile necesare şi să comunice Comisiei şi autorităţilor pentru protecţia consumatorilor modificările practicilor sale în următoarele două luni.

Comisia va sprijini autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor în ceea ce priveşte evaluarea răspunsului din partea companiei Google, ţinând seama de angajamentele de a-şi modifica site-urile web şi serviciile asumate de Google. În cazul în care angajamentele asumate de Google nu vor fi considerate suficiente, va avea loc un dialog ulterior.

Autorităţile naţionale pot decide, în ultimă instanţă, să impună sancţiuni, se arată într-un comunicat.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite