Lanţul hotelier Marriott, din nou victimă a unui atac cibernetic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Wikimedia Commons
Foto: Wikimedia Commons

Este a treia oară în decurs de 18 luni, conform Wall Street Journal, când Marriott International este ţinta unui atac al hacker-ilor.

Luna martie a fost una dintre cele mai nefericite din istoria lanţului hotelier Marriott International. După ce săptămâna trecută zeci de mii de angajaţi au fost concediaţi, ca urmare a scăderii vertiginoase a călătoriilor în timpul pandemiei COVID-19 şi valoarea acţiunilor la bursă a scăzut cu peste 50 de procente de la începutul anului, Marriott a anunţat ieri că a fost victima unui nou atac cibernetic.

Este al treilea astfel de atac, iar de această dată au fost expuse datele a aproape 5,2 milioane de clienţi ai hotelului. Un număr mult mai mic faţă de breşa din 2018, care a oferit atunci datele a peste 500 de milioane de clienţi, fiind motivul unei amende de 124 de milioane de dolari primită de Marriott.

Atacatorii ar fi obţinut informaţii pentru 5,2 milioane de participanţi în programul de loialitate Marriott Bonvoy, spune compania într-un comunicat de presă. Printre datele personale expuse se numără adrese şi numere de contact, numele angajatorului, genul sau ziua de naştere a clientului. Marriott spune că atacul ar fi început în ianuarie 2020, însă a fost observat abia la sfârşitul lunii februarie.

Se pare că nu există dovezi care să ateste că atacatorii au obţinut şi informaţii de plată ale clienţilor, precum numărul cardului de credit şi PIN-ul. Compania ar fi atenţionat clienţii afectaţi de această breşă printr-un mail, indicând activarea autentificării în doi factori - o metodă în plus de verificare a identităţii unei persoane, atunci când încearcă să intre într-un cont.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite