Internet

articolul anterior articolul urmator

Lecţii pentru startupuri de la How to Web 2013: Ideea că trebuie să eşuezi înainte să ai succes este greşită

0
20 Nov 2013 17:23:51
Autor: Octavian Palade
How to Web are loc la Crystal Palace Ballrooms, din Capitală
How to Web are loc la Crystal Palace Ballrooms, din Capitală

Pe scena How to Web 2013, cel mai important eveniment dedicat inovaţiei, antreprenoriatului şi tehnologiei din Europa de Sud-Est, Alex Hunter, director executiv al Rushmore.fm, a spus că antreprenorii trebuie să renunţe la ideea că trebuie să eşueze înainte de a avea succes.

Rushmore.fm este o companie care îşi plănuieşte să-i ţină pe melomani mai aproape de artiştii preferaţi. Înainte de a fi CEO la Rushmore.fm, Hunter a fost Head of Online Marketing pentru Virgin.

El spune că este foarte greu ca un startup să iasă în evidenţă, deoarece "piaţa nu a mai fost niciodată atât de aglomerată. Există startupuri pe orice domeniu, iar companiile tradiţionale încep să fie din ce în ce mai competitive". Nici antreprenorii care vin pe piaţă cu un produs în totalitate nou nu au o viaţă mai simplă. "Îţi poţi face o afacere luni şi până vineri să ai un competitor", explică el, accentuând că "acesta nu este un lucru rău".

Hunter a vorbit şi despre modul în care s-a schimbat conceptul de marketing odată cu apariţia reţelelor sociale. "Înainte era foarte uşor să promovezi un produs. Dădeai un anunţ la radio sau la TV şi puteai spune orice. Cum nu existau Twitter sau Facebook, nu era nimeni care să te tragă la răspundere în cazul în care vorbeai prostii".

CEO-ul Rushmore.fm spune că este foarte important pentru o companie aflată la început să creeze o legătură emoţională cu utilizatorii. "În 2013, să construieşti un produs sau un serviciu nu este suficient. Nu poţi să-l arunci pe Internet, pur şi simplu", explică el.

"Emoţiile sunt mult mai bune decât raţiunea când vine vorba de creşterea ratei de retenţie. Raţiunea îi face pe oameni să ajungă la concluzii, însă emoţiile îl fac să acţioneze", a mai declarat Hunter. Un startup are mai multe şanse de a trezi emoţii dacă are, încă de la început, o imagine pozitivă.

Spre finalul prezentării, Hunter a ţinut să demonteze o idee cunoscută de majoritatea antreprenorilor din noul val. "Ideea că trebuie să eşuezi înainte să poţi avea succes este o mare prostie", spune el. "Cred că ideea a plecat de la «învaţă din greşeli» şi a deviat monstruos în «eşuează înainte să ai succes»", explică americanul.

El spune că este bine să înveţi din greşeli, să nu repeţi erorile trecutului, însă crede că se pot învăţa mult mai multe de pe urma succesului. "Informaţiile pe care le vei obţine de pe urma unei victorii sunt mult mai valoroase decât cele adunate de pe urma eşecurilor", mai zice directorul executiv al Rushmore.fm.

Când sunt utili indicatorii cheie de performanţă

Sitar Teli este Managing Partner la Connect Ventures, un fond de investiţii care oferă capital de risc startupurilor din sfera Internetului şi a tehnologiilor mobile. Teli este originară din SUA însă locuieşte în Londra şi investeşte în companii din Marea Britanie, Germania, Paris sau Letonia.

La How to Web, ea a discutat despre importanţa KPI-urilor (Key Performance Indicator - indicatorii cheie de performanţă). Ea a spus că startupurile trebuie să se concentreze pe KPI-urile aliniate cu specificul companiei, fiindcă acestea diferă foarte mult, de exemplu, de la companiile care oferă Software as a Service la cele de gaming.

În opinia ei, indicatorii cheie de performanţă îi pot ajuta pe antreprenori să vadă în ce direcţie se îndreaptă şi dacă munca depusă merită efortul, însă "majoritatea fondatorilor ajung să se înece în date, lucru care nu îi ajută să afle ce vrea consumatorul".

Teli spune că cel mai important pentru un startup este să reuşească să-i reţină pe utilizatori. "Rezolvi problema pentru ei? Îi faci să se întoarcă? Îi faci fericiţi?"

Ea crede că rata de retenţie este cea care face diferenţa între companii, dar accentuează faptul că a-i reţine pe utilizatori nu este acelaşi lucru cu a-i face să interacţioneze cu produsul tău.

"KPI-urile trebuie folosite pentru a valida sau invalida presupunerile despre produs. Analizează ratele sau raţiile, cunoaşte standardele industriei, dar concentrează-te pe îmbunătăţirile pe care le poţi aduce", mai spune Sitar Teli, Managing Partner Connect Ventures.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările