[Studiu de caz] Lansarea Squirrly: Cum să foloseşti uneltele online pentru a asigura succesul webinar-ului tău?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Florin Muresan, CEO-ul Squirrly, si Tudor Macicasan, invitatul surpriză al evenimentului.
Florin Muresan, CEO-ul Squirrly, si Tudor Macicasan, invitatul surpriză al evenimentului.

Există pe internet numeroase articole legate de importanţa organizării unui webinar (seminar online), dar niciunul nu prezintă concret ce trebuie făcut pentru a organiza unul. Startup-ul clujean, Squirrly, a avut evenimentul de lansare sub formă de webinar şi aici este un studiu de caz cuprinzător şi concret legat de acum au lansat webinar-ul şi cum l-au făcut să fie de succes.

Tot acest eveniment a fost planificat cu multă seriozitate şi din timp. Am început promovarea lui cu 4 săptămâni înainte de eveniment. 

Am invitat speakeri, am făcut entertainment, am avut nişte super rezultate. E foarte important de reţinut faptul că am construit tot acest eveniment pe baza ideii de Lean Canvas a lui Steven Blank. Pentru cei care nu ştiţi încă, merită urmărit cursul lui de Udacity.

Există pe SlideShare şi o prezentare .ppt cu datele cuprinse în acest studiu de caz, pentru cei care doresc să treacă mai rapid peste material. Dacă le place, pot reveni să citească tot conţinutul cuprinzător al acestui articol. 

Site-ul Squirrly conţine descrierea produsului, echipei, etc. Aici vrem să fie efectiv paşii pe care i-am făcut pentru lansarea de succes a produsului. 

Informaţia prezentată aici poate fi folosită ca framework de către organizatorii de evenimente, startup-uri şi cam oricine are un proiect pe online.

            Scop: Return On Investment (ROI)

            Scopul nostru este să promovăm evenimentul într-un mod suficient de interesant ca să atragem 50 de oameni care chiar să-şi dorească să testeze produsul, să ne dea feedback şi să-l folosească.

 

            Obiective:

·         să dăm 50 de invitaţii beta prin email

·         să vindem 200 de bilete prin Eventbrite

·         să creăm buzz inclusiv după eveniment

 

            Publicul ţintă:

            - oamenii care au vrut să folosească Squirrly:

o   şi-au exprimat dorinţa de a folosi Squirrly, de-al testa

o   am făcut customer development cu ei

o   s-au înscris pe emailul de beta şi la pagina de  Facebook

            - bloggeri comerciali:

o   oameni care fac marketing afiliat

o   oameni care fac content marketing

            - oameni care merg la webinarii gratuite

            - fondatorii de startup-uri/afaceri mici

 

            Valoarea ce o aducem publicului ţintă (value proposition):

- toate invitaţiile pe care le dădeam prin eveniment veneau cu un abonament gratuit de 6 luni ale produsului Squirrly

- am gândit anumite teme să fie specifice pentru publicul ţintă

- le oferim o unealtă gratuită pentru a-şi găsi cuvinte cheie competitive în mai puţin de 2 minute

- le-am oferit distracţie şi entertaiment prin faptul că l-au îmbătat pe unul dintre invitaţi, şi asta s-a dovedit a fi un motiv  suficient  de bun pentru ca oamenii să participe

 

            Cum interacţionăm cu participanţii:

                        -  înloc să ne bazăm pe un Facebook Event am ales să interacţionam cu ei prin Eventbrite, pentru că cine intră prin Eventbrite e mult mai interesat fiind vorba de un proces de cumpărare implicat în spate chiar dacă e un cost zero. Faptul că îl dădeam prin Eventbrite e mult mai oficial, mult mai important pentru ei, decât să apese un singur buton şi gata să fie înscrişi la eveniment. Eventbrite ne-a permis să le trimitem şi emailuri.

                        -  emailuri constante legate de eveniment

                        - cel putin 2 imagini promoţionale pe pagina de Facebook în fiecare zi legate de eveniment

                        - i-am căutat pe diverse medii online unde îşi exprimau dorinţa de afla informaţii despre ceea ce aveam noi de oferit prin intermediul produsului

 

            Aşteptări:

·         să avem date 50 de invitaţii beta

·         să vindem 200 de bilete la eveniment, chiar dacă sunt gratuite

·         să avem 100 de oameni live cu noi care să şi vadă demo-ul

 

 

 

            Rezultate:

ü  am obţinut 60 de invitaţii beta

ü  am vândut 330 de bilete la care se adaugă încă o 100 de bilete de pe lista de aşteptare, care a dus la crearea unui mailing list

ü  am apărut în presă: 2 reviste nemţeşti, 3 bloguri nemţeşti, 5 bloguri de ştiri, www.boston.com  (http://finance.boston.com/boston/news/read/22987699/angel_investor)

ü  100 de oameni live care s-au uitat la demo

ü  286 de oamenii care s-au uitat la eveniment pe canal, inclusiv după eveniment

ü  150 de oamenii care s-au uitat la eveniment de pe video-ul permanent, inclusiv după eveniment

ü  o listă de emailuri în număr de 430, în doar 3-4 săptămâni

 

            Canalele de distribuţie:

- Facebook, LinkedIn, Twitter, Favo.rs, Pinterest

- transmisia live: http://www.ustream.tv/channel/squirrlyhq

- emailuri

- am cumpărat emailuri si distributii de emailuri cu $5

 

            Materiale pregătite înainte de eveniment: multe imagini, ebook, video.

 

            Resurse materiale:

            - spaţiu

            - tărie

            - proiector

- aparat de filmat

- aparat de fotografiat

- postere

- bannere

 

            Resurse umane:

- parteneri

- speakeri

- oameni care ne-au ajutat să promovăm evenimentul

 

            Strategia creativă:

            Webinarul de lansare pentru Squirrly a fost promovat ca un seminar online (webinar) pentru dezvoltarea afacerii online folosind WordPress. Acest lucru l-am făcut pentru a putea atinge toate segmentele de oameni pe care i-am plasat în publicul ţintă a evenimentului.

            Am ales să nu mergem pe un model clasic de webinar în care un om prezintă stând în faţa unui calculator şi aşezat la o masă. Am ales să facem webinarul pe un model care să-i de-a mai multă importanţă. Ne-am inspirat din clipurile de pe TED.com care sunt vizionate cu interes de foarte mulţi oameni.

            Am chemat speakeri relevanţi pentru fiecare segment de participanţi. Temele au fost atât introductive pentru cei începători, cât şi specifice pentru cei mai avansaţi.

            Demo-ul produsului nu s-a facut la începutul evenimentului pentru că am anticipat faptul că oamenii vor întârzia. Imediat după demo am şi lansat provocările pentru a-i face pe oameni să fie interesaţi. Acesta a fost momentul nostru de divertisment în care participanţii au întreprins diverse acţiuni cu scopul de-al îmbăta pe unul dintre invitaţii noştri. După ce l-a îmbătat publicul, invitatul avea să încerce să scrie un articol perfect optimizat (SEO) folosind produsul Squirrly. Acesta era cel mai entertaining test prin care să arătăm cât este de uşor produsul. Dacă şi un om beat poate să-l folosească atunci e atât de simplu încât oricine poate să-l folosească.

            Tot acest eveniment a fost transmis live http://www.ustream.tv/channel/squirrlyhq

            Activităţi desfăşurate:

            - am făcut un teaser pentru lansare

            - am construit buzz foarte mult pe Twitter înainte de eveniment pe care l-am programat

            - am făcut posibilă downloadarea pluginului de Squirrly în timpul evenimentului

            - am făcut un storyboard al întregului eveniment ca să ne dăm seama cum se va desfăşura întregul eveniment: ce fel de momente va conţine evenimentul, cum vom primi invitaţii, cum îi vom prezenta, ce va fi cu invitatul special etc.

            - am stabilit provocările pe care să le facă oamenii pentru a-l îmbăta pe invitatul special

            - live Facebooking, care a generat un super buzz

 

            Plan media:

 

22 Noiembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest - trimis email: 4 săptămâni până la lansare 23 Noiembrie 2012 - Facebook, Twitter - strângere de emailuri (înscrise de pe site) 26 Noiembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest 27 Noiembrie 2012 - Facebook, Twitter - strângere de emailuri (înscrise de pe site) 28 Noiembrie 2012 - Creare teaser cu invitatul special - Facebook, Twitter, Pinterest 29 Noiembrie 2012 - Facebook, Twitter - trimis email: produsul este aproape gata - strângere de emailuri (înscrise de pe site) 30 Noiembrie 2012 - Lansare teaser (youtube + facebook event) - Facebook, Twitter, Pinterest - trimite emailuri despre teaser 03 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter 04 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest - trimis email: mulţumiri pentru că ne sunt fideli +  anunţarea faptului că vor fi câteva invitaţii beta - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 05 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter 06 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 07 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter - adăugarea oamenilor care s-au înscris la eveniment prin eventbrite pe pagina de Facebook 10 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest - trimis email: 1 week left + anunţarea faptului în curând vor fi lansate invitaţiile beta - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 11 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, LinkedIn - press release 12 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Pinterest - trimis email: invitaţia beta + bilete la webinar - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 13 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, LinkedIn - crearea unei pagini de Facebook event pentru lansare 14 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Favo.rs - crearea unui ebook - trimis email: mulţumiri pentru că au achiziţionat bilete - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 17 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest - lansarea ebook-ului 18 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Favo.rs - adăugarea oamenilor care s-au înscris la eveniment prin eventbrite pe pagina de Facebook - strângere de emailuri (înscrise de pe site şi cumpărate) 19 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest - trimis email: lansare produs 20 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter, Favo.rs - trimis email: lansare produs - lansarea propriu-zisă: 4 speakeri + demo 21 Decembrie 2012 - Facebook, Twitter - album foto despre lansare - link catre canalul unde a fost înregistrată lansarea

 

            

Speranta mea este ca pe Adevarul.ro sa apara mai multe asemenea studii de caz. Sunt foarte utile si mult mai de actualitate decat ce se gaseste prin carti. In acest sens, rog alti fondatori de startup-uri din Romania sau oameni care lucreaza in startup-uri sa trimita studii de caz utile pe adresa: me@florinmuresan.com

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite