Articol publicitar

Turismul între Meta-search şi OTA

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Metasearch

Agregatoarele cu metasearch diferă unul de altul prin facilităţile pe care le oferă clienţilor: tip de interfaţă, tehnologie, uşurinţa utilizării etc. Un criteriu extrem de important în alegerea lui îl reprezintă baza de search, adică numarul de site-uri la care un motor are acces şi pe care poate face interogări. În acest sens, motorul de căutare care ne-a atras atenţia este www.hotelscombined.ro

Site-ul www.hotelscombined.ro oferă un meta-seach integrat în pagină, în principalele site-uri de turism, cum ar fi Expedia, Hotels.com, Venere, Laterooms, Travelocity etc. În plus, este un site 100% gratuit, nepercepând nicio taxă suplimentară. Preţurile afişate includ toate taxele standard pentru a vă ajuta să găsiţi cea mai bună ofertă la cel mai avantajos preţ. www.hotelscombined.ro oferă o interfaţă simplă de utilizat, care a fost proiectată pentru a economisi timp şi de a oferi o experienţă de utilizare mai bună pentru călătorii.

Un plus al aplicaţiei îl constituie faptul că tarifele de hotel pot fi afişate în moneda preferată de utilizator. Acest website internaţional, creat în 40 de limbi şi susţinând 120 de monezi, atrage la ora actuală mai mult de 300 de milioane de utilizatori anual. Puteţi efectua căutări în mai mult de 5 milioane de oferte către 120.000 de destinaţii mondiale.

Rolul tehnologiei şi al internetului este din ce în mai mai mare în vieţiile noastre. Utilizarea dispozitivelor care pot fi conectate la internet (tablete, telefoane inteligente, laptopuri) ne înlesnesc găsirea ofertelor turistice dorite, sărind peste nişte etape pe care, dacă le-am urma, ar necesita mai mult timp, bani, efort. Din dorinţa de a se plia cât mai bine pe nevoile consumatorilor şi de a se remarca printre competitori, furnizorii de servicii de turism se aliniază trendului ascendent al dezvoltării mediului online. În acest sens, ei îşi promovează masiv şi îşi extind platformele de vânzare B2B (pachete date spre revânzare agenţiilor partenere) şi B2C (vânzarea directă către clientul final).

Cerinţele consumatorilor online pentru o modalitate mai eficientă de a evalua multiple surse de informare, cum ar fi compararea dintr-o mulţime de site-uri spre a găsi cel mai bun preţ la un anume hotel şi la o anumită dată, a condus în mod direct la creşterea recentă si rapidă a meta-site-uri de căutare.

În prezent, un ajutor major apărut în sprijinul consumatorului îl reprezintă folosirea unui agregator, care structurează ofertele de la mai mulţi furnizori sau de pe platformele OTA. În acest context, noţiunea de meta-search e din ce în ce mai des întalnită, adică modalitatea prin care poţi efectua căutări în diferite motoare de căutare iar rezultatele sunt afişate în aceeaşi pagină. Traficul spre metasearch-uri s-a mărit cu 36% din turiştii online care utilizează comparatorii inainte de a face rezervări, însă utilizarea lor este mai pronunţată pe grupa de populaţie până în 30 ani şi vor fi cel mai utilizate în 2014 (sursa eRevMax).

Deşi ambele online, iar informaţiile sunt obţinute direct de potenţialul client şi nu sunt oferite de un agent de turism, un motor de metasearch nu este acelaşi lucru cu OTA. Ambele par să facă acelaşi lucru însă sunt şi diferenţe pe care merită să le menţionăm:

OTA (Online Travel Agency) este o platformă care vinde exclusiv online şi funcţionează după regulile unei agenţii de tursim clasice: oferă clienţilor informaţii despre modalităţile de plată, despre cazare, despre rezervarea biletelor de avion şi a altor servicii de travel. MSE-ul nu vinde nimic, ci doar caută şi listează ofertele găsite în funcţie de diverse criterii (tarife, părerile altor turişiti, stele etc) iar banii vin din comisionul primit de la vânzător. După ce ai găsit oferta, eşti direcţionat către site-ul agenţiei online pentru cumpărarea propriu-zisă.

OTA-urile au diverse deal-uri cu companiile aeriene pe care ulterior le revând pe piaţă. Pentru că au libertatea de a funcţiona după reguli proprii, nu e surprinzător să observăm diferenţe de tarife între aceste agenţii online dar şi între un OTA şi site-ul transportatorului aerian, datorate unei negocieri bune.

OTA-urile sunt platforme online în primul rând de ticketing şi apoi de cazări şi alte servicii de călătorie, în comparaţie cu motoarele de metasearch care sunt site-uri web ce pun accent pe cazare şi serviciile conexe. Aceste motoare de căutare iau de pe site-urile companiilor aeriene şi al agentiilor online informatiile brute (preţuri, rute etc) şi o prezintă consumatorilor într-o manieră accesibilă, ajutându-i să economisească timp şi efort. Metasearchul poate oferi cel mai mic preţ, dintre ofertele la care au acces.  

Pentru a întelege cât mai bine piaţa în care activăm este important să ne aliniem tendinţelor în continuă schimbare specifice erei în care trăim. Tehnologia şi internetul poti fi aliaţii noştri în economisirea timpului, banilor şi efortului, iar metasearchul şi OTA-urile constituie dovezi remarcabile în acest sens.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite