Utilul, îmbinat cu plăcutul: jumătate dintre angajaţi folosesc dispozitivul de lucru pentru a urmări conţinut pentru adulţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

51% dintre cei care lucrează de acasă şi care au început să urmărească mai mult conţinut pentru adulţi, recunosc că au făcut acest lucru pe aceleaşi dispozitive pe care le folosesc în scopuri legate de muncă.

Aceasta este doar una dintre concluziile cheie din noul raport al celor de la Kaspersky, intitulat ”Cum a schimbat COVID-19 modul de lucru al oamenilor”.

“Noua normalitate” cu care se confruntă acum angajaţii începe să aibă un impact considerabil asupra echilibrului dinte viaţa privată şi cea profesională. Aproape o treime (31%) dintre angajaţi au declarat că îşi petrec mai mult timp lucrând, decât o făceau înainte. Cu toate acestea, 46% au declarat că acordă mai mult timp activităţilor personale. Este posibil ca această schimbare să fi avut loc deoarece angajaţii nu mai trebuie să facă naveta sau să călătorească la fel de mult cum o făceau înainte de pandemie.

De asemenea, raportul a relevat că a devenit mai greu pentru angajaţi să separe activitatea profesională de cea personală, mai ales când vine vorba de IT. O concluzie îngrijorătoare pentru companii, este aceea că 51% dintre angajaţi recunosc că au început să urmărească mai mult conţinut pentru adulţi de când lucrează de acasă şi spun că au făcut acest lucru chiar de pe dispozitivele pe care le folosesc pentru muncă.

Aproape unul din cinci (18%) angajaţi fac asta chiar şi pe dispozitivele care le sunt oferite de angajatorii lor, 33% admiţând că urmăresc conţinut pentru adulţi pe dispozitivele personale, pe care le folosesc şi în scopuri profesionale.

În plus, 55% dintre angajaţi spun că citesc mai multe ştiri decât o făceau înainte de a începe să lucreze de acasă. Deşi acest lucru este de înţeles, deoarece oamenii doresc să fie la curent cu ultimele noutăţi legate de pandemie, 60% din această activitate se face de pe dispozitive care sunt folosite pentru muncă. Acest lucru poate conduce la infecţii cu malware, dacă angajaţii nu acordă atenţie resurselor şi site-urilor web pe care le vizitează.

Angajaţii îşi formează, de asemenea, un obicei din a-şi folosi serviciile personale în scop de lucru – creşterea riscurilor potenţiale de shadow IT, inclusiv dezvăluirea informaţiilor personale. De exemplu, 42% dintre angajaţi folosesc conturi de e-mail personale pentru probleme legate de muncă şi 49% recunosc că utilizarea acestora a crescut de când lucrează de acasă. Mai mult decât atât, 38% folosesc aplicaţii de mesagerie care nu au fost aprobate de către departamentele IT iar 60% dintre ei o fac mai des în noile circumstanţe ale muncii.

”Trebuie să se atingă un punct de echilibru între confortul utilizatorului, cerinţele profesionale şi securitatea cibernetică. Pentru a obţine acest lucru, o companie ar trebui să ofere acces la servicii, bazat pe principiul furnizării de privilegii minime, necesare, să implementeze un VPN şi să utilizeze sisteme corporative sigure şi aprobate. Aceste tipuri de software pot avea anumite restricţii care reduc parţial capacitatea de utilizare, dar oferă mai multă siguranţă” spune Andrey Evdokimov, Chief Information Security Officer la Kaspersky.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite