Articol publicitar

Apple trebuie să demonstreze că se poate şi fără Steve Jobs

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comparaţiile nu se opresc de când Tim Cook este CEO-ul Apple. Era mai bine pe vremea lui Jobs? Era Apple mai capabilă să scoată pe piaţă produse uluitoare? Cei care îşi aduc aminte de şarmul lui Steve Jobs vor spune că da. Cei care se uită peste evoluţia financiară de când Cook a preluat frâiele vor spune că nu. Lucrurile sunt un pic mai complicate. Atât pentru prezent, cât şi pentru viitor.

De ce s-au poticnit analiştii în era lui Jobs? Răspunsul este simplu. A doua venire a co-fondatorului Apple a coincis cu relansarea calculatorului personal Apple, redefinirea modului în care oamenii cumpără şi consumă muzică, prin iTunes şi iPod, revoluţia smartphone-urilor şi a tabletelor. Pe lângă asta, Jobs a transformat Apple într-o forţă dominantă a retail-ului şi a lăsat în urma sa o mulţime de brevete.

Ce poate fi trecut în dreptul lui Cook? Primul răspuns este Apple Watch. Aflat pe prima poziţie în piaţa de ceasuri inteligente, Apple Watch nu reuşeşte să se ridice la nivelul iPhone-ului ca număr de unităţi comercializate. Căştile AirPods sunt privite de mulţi drept cel mai mare succes al lui Cook, deşi, din nou, nu aduc aceleaşi încasări precum un iPhone.

Însă lipsa de produse revoluţionare din ultima perioadă nu a însemnat că Apple a stat degeaba. Apple-ul lui Tim Cook a făcut achiziţii importante în entertainment şi AR (Augmented Reality). Drept urmare, încasările din serviciile oferite de Apple cresc de la trimestru la trimestru. iCloud, Apple Music şi App Store au generat o cifră de afaceri care luată separat ar intra fără probleme în Fortune Top 500.

Trendul este într-o continuă creştere, iar faptul că Apple nu va mai comunica cifrele de vânzări pentru iPhone şi Mac-uri arată că Tim Cook este pregătit să transforme Apple într-o companie a serviciilor.

Bineînţeles că bursa şi presa de specialitate nu au reacţionat foarte pozitiv la auzul acestor veşti. Luna februarie ar fi trebuit să ne arate cât de bine se vând noile iPhone XS, XS Max şi XR. Acest lucru a dus la speculaţia că Apple nu poate să vândă mai multe telefoane decât în prezent.

Faţă de Q4 2016, Q4 2018 a arătat o creştere extrem de timidă a numărului de iPhone-uri vândute. Cu toate astea, încasările au crescut cu 29%. Pe scurt, Apple a reuşit să vândă cu aproape o treime mai scump, fără să-şi piardă din baza de clienţi. Aceşti clienţi au o disponibilitate mai mare de a plăti un abonament de muzică, de a da curs aplicaţiilor pe bază de subscripţie şi de a cumpăra spaţiu de stocare în cloud.

Iar Apple pregăteşte şi mai multe moduri prin care proprii săi clienţi pot cumpăra şi mai multe lucruri. Apple Pay este disponibil deja în 30 de ţări, Belgia fiind ultima adiţie. La fel ca Netflix şi Amazon Prime Video, Apple va intra în industria de streaming a conţinutului original. Se zvoneşte chiar că Apple va lansa un Apple TV Stick, pentru a concura şi din punct de vedere hardware cu Amazon, Roku şi Google.

Aşadar, următorii doi ani sunt foarte importanţi pentru Apple. În decembrie 2020 putem avea o companie care oferă produse şi servicii integrate. Aşa poate Apple demonstra că poate fără Steve Jobs.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite