Jean-Francois Fallacher, Orange - „România e o piaţă a abundenţei. Dacă ai cinci euro, poţi găsi o ofertă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orange se păstrează şi la finalul lui 2014 în poziţia de lider pe piaţa operatorilor mobili. Am vorbit cu CEO-ul companiei, Jean-Francois Fallacher şi am aflat că pentru 2015 Orange se pregăteşte să inveastească şi mai mult în 4G, iar digitalizarea va continua

2014 pe piaţa românească

Pentru Fallacher anul 2014 a fost unul al schimbărilor, dar nu radicale, ci continuarea unor trenduri deja existente. "Una dintre schimbări este accelerarea a ceea ce numesc eu digitalizarea pieţei. Suntem în mijlocul unei Revoluţii, una digitală", crede Fallacher.

Conform şefului Orange, "În România e un apetit pentru dispozitive digitale. Anul viitor vom ajunge la nivelul ţărilor europene. E o şansă mare pentru operatori. Iar 4G este o realitate".

De asemenea, clientul român se îndreaptă spre smartphone-uri. Acum trei ani, rata de adopţie pentru acestea era de 15%. Acum, rata de adopţie este de 50%.  "Am intrat şi pe piaţa TV. Digitalizarea atinge consumatorul  şi  acolo. Exisă un apetit foarte mare pentru obiecte conectate - ceasuri inteligente, brăţări, obiecte pentru casă şi sănătate", spune Fallacher.

În plus, după cum am aflat şi în interviu cu şeful Vodafone, Ravinder Takkar, anul 2014 a fost unul în care tarifele de interconectare au scăzut şi taxele au crescut. "A fost o provocare, dar îmi place să vorbesc despre viitor. Măsurile nu au avut impact în preţul de pe piaţă, dar a distrus marginile de profit ale operatorilor. Au fost taxe pe care nu le-am anticipat, dar reducerea CAS de la finalul anului a compensat un pic acest lucru. Ca orice companie din ţară nu ne plac taxele neaşteptate. În Consiliul Investitorilor Străini promovăm mereu dialogul dintre Guvern şi noi înaintea introducerii unor taxe noi", spune Fallacher.

Exisă un apetit foarte mare pentru obiecte conectate - ceasuri inteligente, brăţări, obiecte pentru casă şi sănătate

Revoluţia 4G

Orange a fost primul operator din România care a introdus 4G, acum doi ani în Bucureşti şi pe Valea Prahovei. În 2014, operatorii au primit frecvenţele de spectru care le permit extinderea reţelei . "Vom vedea schimbări şi moduri de folosire care nu erau posibile înainte, atât pentru consumatorii obişnuiţi, cât şi pentru afaceri. Din punctul meu de vedere, viziunea e clară. Am investit masiv şi o vom face în continuare în dezvoltarea reţelei 4G. Acoperim mai mult de 78% din populaţia urbană. Vom investi masiv în oraşe pentru creşterea densităţii", spune Fallacher.

De asemenea, pentru Orange e importantă dotarea cu disopozitive compatibile 4G. În momentul acesta, operatorul mobul numărul 1 din România are 35 de dispozitive în magazine.

"Am fost extrem de ocupaţi şi am cerut producătorilor să aducă telefoane la un preţ convenabil. Dacă vrem să democratizăm 4G-ul trebuie să avem o ofertă completă. Am introdus şi dispozitive sub brandul propriu, cum ar fi Orange Gova. Aceasta e o direcţie pe care vom continua în 2015", mai spune Fallacher.

În orice caz, România e în avangarda evoluţiei tehnologice. Doi operatori  au introdus deja 4G+, care duce vitezele până la 300 de Mbps. "Lucrurile accelerează. Când am introdus EDGE, a durat cinci ani până să introducem 3G şi doi ani pentru 3G+. Anul acesta am venit aproape simultan cu 4G şi 4G+", spune Fallacher, explicând că ultima tehnologie foloseşte ceea ce se numeşte agregarea spectrului, prin folosirea mai multor benzi de frecvenţă.

image

Orange TV şi evoluţia sa

O mişcare importantă pentru Orange a fost introducerea Orange TV. Televiziunea operatorului a venit cu o ofertă unică, aceea de 40 de canale HD. Potrivit ultimelor date de piaţă ale operatorului, Orange TV are 110.000 de utilizatori care urmăresc canale atât pe televizor, cât şi pe telefonul mobil.

"Ne-am uitat la consumatori şi ne-am întrebat ce vor ei. Vor să comunice, evident, dar vor să se relaxeze. Parte a business-ului de entertainment este Orange TV. A fost un pariu de succes", spune Fallacher. El continuă şi menţionează că "a fost momentul potrivit din punct de vedere al folosirii. Românii sunt cei mai mari consumatori de TV din Europa, dar comportamentul de consum se schimbă. Tu eşti dintr-o generaţie care se utiă la televizor pe tabletă sau telefon", explică Fallacher.

Şi dacă mulţi se întrebau dacă oferta privind canalele HD va fi destul de atractivă, Fallacher menţionează că 95% din televizoarele cumpărate în momentul acesta pe piaţa locală sunt HD. În plus, ultimele deal-uri anunţă ceea ce va veni - un contract cu Disney pentru filme şi desene animate şi un contract cu un provider american, care aduce serialele favorite a doua zi după apariţia lor în Statele Unite. Aşadar, Orange se duce şi spre zona de conţinut prin streaming.

Cum se poziţionează Orange faţă de ceilalţi operatori?

Orange rămâne pe locul 1 şi diferenţa creşte. Piaţa operatorilor mobili e una competitivă, cu patru jucători. "Asta e realitatea românească. Piaţa din România are toate posibilităţile. Poţi găsi produse la orice preţ, iar noi suntem atenţi să oferim servicii la orice preţ. De asemenea, poţi găsi calitate pentru orice buget", spune Fallacher.

"Avem o strategie pe termen lung şi am atras 140.000 de clienţi noi în trimestrul al treilea. Anticipam ce urma să se întâmple", spune Fallacher. Dacă apariţia Telekom era o mişcare previzibilă, agresivitatea Digi poate fi privită ca o surpriză. "În Europa de Vest aceste strategii au funcţionat. Dar în România, indiferent de bugetul pe care vrei să-l cheltui pe servicii telecom, pornind de la doi euro, poţi găsi o ofertă de la oricine, inclusiv de la Orange", explică Fallacher de ce nu se teme de Digi.

"România e ceea ce numesc eu o piaţă a abundenţei. E o piaţă unde dacă vrei să cheltuieşti 5 euro poţi să găseşti un pachet cu minute şi date, la o calitate foarte bună. România e o piaţă importantă şi pentru prepay.  Avem oferte şi suntem ocupaţi să ne dezvoltăm reţeaua 4G", menţionează Fallacher.

În Europa de Vest aceste strategii au funcţionat. Dar în România, indiferent de bugetul pe care vrei să-l cheltui pe servicii telecom, pornind de la doi euro, poţi găsi o ofertă de la oricine, inclusiv de la Orange

2015 - revoluţia continuă

Pentru Jean-Francois Fallacher, 2015 reprezintă un an în care trendurile de anul acesta se vor accentua, iar unele vor exploda, după cum chiar el spune. Totul e despre continuarea digitalizării populaţiei.

"În primul rând digitalizarea va continua la orice nivel. Şi să nu uităm de afaceri. Există un val al digitalizării care va atinge afacerile, care vor oferi soluţii noi clienţilor, se vor transforma. Avem deja exemple pozitive: companii mari care-şi echipează angajaţii cu tablete 4G prin care pot face vânzări mai bine", explică Fallacher.

"Vom investi în continuare în 4G. Obiectele conectate vor exploda anul acesta, iar misiunea noastră este să îi facem pe oameni interesaţi de ele. Trebuie să acompaniem clientul în cadrul acestui trend. Nu toată lumea ştie să le folosească, iar mulţi oameni nu sunt încă destul de confortabili cuele. Jucăm un rol în educarea pieţei", a explicat şeful Orange România.

"În momentul ăsta îmi iau cu mine telefonul mobil, portofelul şi paşaportul. Cred că vom ajunge să ne luăm doar mobilul. 82% din oameni se întorc acasă dacă îşi uită telefonul dimineaţa. Aşa evoluează lucrurile şi aşa ne poziţionăm şi noi", spune francezul. Dar clientul român evoluează. Şi uneori, trebuie să te uiţi şi în urmă. "Să nu uităm că 50% din clienţi îşi cumpără telefoane de bază, feature phone. Trendul e digitalizarea, dar trebuie să fim atenţi cum abordăm piaţa aceasta", a încheiat Jean-Francois Fallacher.

rezultate orange 2014 |Create infographics

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite