Ai publicat vreodată o ştire falsă pe Facebook? Reţeaua socială ia măsuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook va elimina postările care încearcă să înşele utilizatorii
Facebook va elimina postările care încearcă să înşele utilizatorii

Facebook a anunţat că a luat măsuri împotriva site-urilor cu ştiri false şi farse. Reţeaua socială a introdus posibilitatea de a raporta un link cu menţiunea că proliferează o ştire falsă.

Facebook consideră că farsele online (Hoaxes) sunt o formă de spam în News Feed-ul utilizatorilor. Unele sunt amuzante, dar unele anunţă moartea unor celebrităţi fără ca ştirea să fie adevărată. Evident, mai sunt şi link-urile despre cum putem câştiga o excursie sau vreun iPhone pe gratis, doar cu un share. Oamenii aleg să dea share la aceste lucruri înainte să le verifice şi apoi sunt nevoiţi să le şteargă.

De asemenea, Facebook menţionează că acest tip de link-uri au şi multe comentarii de la prieteni care avertizează oamenii păcăliţi asupra problemei şi popularizează site-uri care deconsiră teoriile conspiraţiei. Potrivit testelor Facebook, utilizatorii au de două ori mai multe şanse să şteargă un asemenea link după ce l-au publicat. Cu toate acestea, pentru că a primit multe comentarii, like-uri şi interacţiune, link-urile de acest fel pot deveni din ce în ce mai dese pe News Feed, pentru că Facebook ne oferă doar o selecţie a lucrurilor care ne interesează sau care au fost foarte comentate.

image

Facebook a introdus categoria „False story“ atunci când vrem să raportăm un link publicat de cineva sau de o pagină.

Cum raportăm un link care ne deranjează? În dreptul fiecăruia există o săgeată orientată în jos. Acolo există opţiuni care variază de la Pornografie la Violenţă. De astăzi, Facebook introduce şi motivul ştirii false.

Algoritmul Facebook se va modifica şi pentru a lua în considerare acele actualizări pe care oamenii le şterg curând după ce le publică, ruşinaţi poate de ele sau pentru că au realizat că sunt false. Astfel, pe News Feed acestea vor apărea mai puţin.

Din testele Facebook, oamenii nu dau report la site-urile de satiră pe care le cunosc. Adică nu vom vedea report la Times New Roman sau la The Onion, ci la acele site-uri care încearcă să construiască o aparenţă reală pentru motive comerciale. 

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite