„Bătăuşul“ Facebook Vine şi peste Twitter sau cum şi de ce reţeaua socială taie accesul rivalilor la utilizatorii săi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unele aplicaţii se folosesc de o conexiune la Facebook pentru a conecta utilizatorul în cauză cu prietenii săi din mai marea reţea socială. Totuşi, se pare că Facebook nu vrea aşa ceva şi a început să le taie accesul. Voxer a fost prima, a urmat Vine de la Twitter şi Facebook a venit cu o declaraţie oficială.

Twitter a anunţat de curând că Vine a ajuns în proprietatea sa şi de acum utilizatorii se vor putea exprima în imagini video şi audio în maximum 6 secunde. Astfel, cei care găseau 140 de caractere prea puţine, se pot exprima şi în video. Aplicaţia, care înainte de Twitter a fost una independentă, se putea conecta şi la Facebook pentru a distribui videoclipurile înregistrate şi acolo.

Asta până când Facebook a decis că nu-i convine situaţia şi - ca în cazul Voxer - i-a tăiat accesul la utilizatorii săi. Primul care a sesizat acest lucru şi a publicat pe Twitter o poză a fost utilizatorul @MartinesJeff. Războiul dintre Facebook şi Twitter se duce de câţiva ani, fiecare vrea mai mulţi utilizatori în dauna celuilalt şi era natural să apară o astfel de situaţie. Reacţia Facebook poate fi catalogată drept o replică sau o iniţiativă de viitor. Asta pentru că în iulie 2012, Twitter nu a mai permis Instagram accesul la baza sa de utilizatori, după cum nota „The Verge“.

În iulie, Instagram nu era încă în proprietatea Facebook, dar erau şanse foarte mari ca tranzacţia să fie acceptată, după cum s-a întâmplat. Twitter a mers mai departe, tăind accesul şi pentru Tumblr şi altor terţi care aveau aplicaţii prin care utilizatorii se putea conecta la contul lor. Practic, reţeaua a vrut să devină independentă, iar acum Facebook îi tratează proaspăt cumpăratul serviciu la fel.

Poziţia Facebook

Explicaţia de la Facebook a venit prin Justin Osofsky pe blogul destinat dezvoltatorilor. „Avem o politică împotriva aplicaţiilor care folosesc Facebook pentru a replica funcţionalitatea reţelei sau pentru a-şi fonda creşterea într-un mod care aduce prea puţin pentru oamenii de pe Facebook, cum ar fi lipsa unei modalităţi de a distribui uşor conţinutul pe Facebook“, se arată în mesajul respectiv. Osofsky a spus că reţeaua şi-a rafinat politica pentru a informa cât mai bine cu privire la atitudinea Facebook.

Îndemnul Facebook către creatorii de aplicaţii pare a fi „distribuiţi cum ne place nouă“, adică să fie un câştig pentru ambele părţi, ceea ce pare echitabil. Vine permite distribuirea pe Facebook, dar doar în măsura în care trimite link-ul, nu şi videoclipul propriu-zis, astfel că utilizatorul trebuie să plece de pe site pentru a viziona materialul video.

Facebook s-a asigurat şi în alt domeniu. „Nu poţi folosi platforma Facebook pentru a promova sau pentru a exporta datele utilizatorului către un produs sau un serviciu care reproduce funcţionalităţi ale Facebook fără permisiunea noastră“. Astfel că atât timp cât Facebook ştie că are peste un miliard de utilizatori şi un potenţial mare, cine nu e dorit, nu va fi primit. 

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite