Reţele sociale

articolul anterior articolul urmator

Influencerii plătiţi trebuie să menţioneze că fac publicitate în postările lor, a decis justiţia din Germania

2
9 Sep 2021 14:42:28
Autor: Maria Ţaga
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Influencerii de pe reţelele sociale, care primesc bani de la companii pentru a le promova produsele, trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările drept mesaje publicitare, a decis joi un tribunal superior din Germania, transmite Reuters.

Dacă influencerii nu sunt plătiţi, ei pot arăta produse în postările lor fără eticheta de publicitate, a decis Curtea Federală de Justiţie în cazurile a trei influenceri de pe reţeaua socială Instagram, potrivit Agepres. 

Tribunalul din Germania a apreciat că o influenceriţă specializată pe fitness ar fi trebuit să fie foarte clară că face publicitate atunci când a fost plătită să promoveze o anumită marca de dulceaţă.

În schimb, curtea a respins un caz care viza prezentatoarea de televiziune şi influenceriţă Cathy Hummels, ale cărei postări cu privire la o jucărie de pluş i-au condus pe oameni pe site-ul producătorului jucăriei. Curtea a decis că aceasta nu a fost plătită pentru promovare şi deci nu era obligată să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare.

Anul trecut, reţeaua Instagram a ajuns la un acord cu Autoritatea pentru competiţie din Marea Britanie pentru a combate publicitatea ascunsă făcută de influenceri pe platforma sa.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

Ion Capsuna
9.09.2021, 17:22:29

F. corect!

-8 (10 voturi)
Geo Geo
12.09.2021, 10:09:25

8 influenseri ti-au dat Dislike.

Modifică Setările