Twitter a folosit datele personale ale utilizatorilor săi în scopuri publicitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Reţeaua de socializare Twitter a anunţat că datele persoanle ale utilizatorilor săi au fost folosite în scopuri publicitare - din mai 2018 - fără consimţământul explicit al acestora, relatează AFP.

Reţeaua a precizat, în noaptea de marţi spre miercuri, că această eroare a fost corectată luni şi că o anchetă se află în curs, cu scopul de a determina câţi utilizatori au fost afectaţi, sfătuindu-şi utilizatorii să-şi revizuiască parametrii în privinţa împărtăşirii datelor.

Potrivit Twitter, este vorba despre două cazuri - dacă un utilizator s-a uitat sau a dat clic pe un mesaj publicitar pentru o aplicaţie pe mobil, pe de o parte, iar pe de altă parte dacă a trimis mesaje publicitare de pe dispozitivul folosit pentru a se contacta la reţea.

Twitter a prezentat scuze utilizatorilor afectaţi şi a dat asigurări că implementează ”etapele necesare pentru a (se) asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla” şi îi invită pe utilizatorii săi să-i contacteze biroul de protecţia datelor printr-un formular.

Aceste două probleme, legate de respectarea consimţământului explicit al utilizatorilor în vederea folosirii datelor lor personale, au apărut după intrarea în vigoare, în mai 2018, a Regulamentului european de protecţia datelor (GDPR).

GDPR FOTO Shutterstock

GDPR a impus platformelor şi site-urilor de web să se asigure că utilizatorii şi-au dat în mod explicit consimţământul pentru a le colecta datele în scopul ţintirii publicitare şi atunci când această colectare se face în contul unor întreprinderi terţe.

GDPR obligă de asemenea orice întreprindere care pierde date personale să avertizeze autorităţile competente ale ţării în care se află sediul său european - în cazul Twtter Irlanda - în 48 de ore de la descoperirea acestei breşe, iar persoanele vizate cât mai rapid posibil.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite