Visul lui Mark Zuckerberg a murit un pic: Facebook e mai atent la intimitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zuckerberg visa la un univers în care ne conectăm din toate punctele de vedere. A devenit mai puţin realist
Zuckerberg visa la un univers în care ne conectăm din toate punctele de vedere. A devenit mai puţin realist

Facebook a redus posibilitatea ca aplicaţiile conectate la reţeaua socială să distribuie automat conţinut pe profilul nostru. Actualizarea arată din nou schimbarea de direcţie a reţelei sociale - mai multă intimitate, mai mult control pentru utilizator.

Mark Zuckerberg lansa în 2012 Open Graph, noua  modalitate prin care Facebook putea fi conectat la tot internetul. Creatorii de aplicaţii puteau avea setări sociale mult mai interesante, contectând contul de Facebook al utilizatorilor, iar unele acţiuni erau distribuie automat prietenilor.

În universul Open Graph, Mark Zuckerberg îşi imagina că oamenii fac toate lucrurile împreună, îşi imagina că vrem să ştim în permanenţă ce ascultă cineva, la ce se uită pe Pinterest, la ce dă like pe Instagram. Dacă recomandările sociale sunt importante, selecţia lor este esenţială, pentru că nivelul de zgomot social e uriaş.

Astfel, Instagram, Pinteres, Spotify, Deezer şi alte aplicaţii vor trebui să introducă, dacă nu au făcut-o deja, un buton dedicat, care va fi afişat foarte clar, prin care utilizatorii să aleagă să trimită informaţii spre Facebook. De asemenea, multe dintre aceste interacţiuni sociale nu vor mai fi văzute în News Feed, algoritmul fiind modificat pentru a se reuşi acest lucru. Actualizările implicite, căci aşa se numeau acestea, vor fi selectate ca şi actualizările obişnuite - în funcţie de numărul de interacţiuni dintre noi, un anumit utilizator şi o anumită aplicaţie.

image

Multe aplicaţii pot rămâne la fel. Dar pe Instagram era dificil să deconectezi contul pentru ca like-urile să nu se mai vadă.

“Am descoeprit că oamenii interacţionează cel mai mult cu actualizările explicite, nu cu cele implicite şi sunt confuzi atunci când ceva este distribuit în mod automat”, au declarat cei de la Facebook.

Reţeaua socială vorbeşte despre oferirea unui control mai mult pentru oameni. Problema era că foarte multe aplicaţii proaste aveau distribuire automată şi populau cu spam News Feed-ul. 

Ce e Open Graph? Aflaţi din videoclipul de mai jos. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/facebook-7" target="_blank">View the story "Facebook" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite