A existat un ocean pe Marte?

FOTO NASA

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că pe Marte nu numai că a existat apă, ci un întreg ocean. Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat un set de date provenit de la roverele Curiosity şi Discovery, precum şi de la nava Reconnaissance, potrivit TechnoBuffalo.

Oceanul ar fi existat pe a patra planetă de la Soare în urmă cu miliarde de ani şi se pare că pe atunci Marte nu era foarte diferită de Terra. Potrivit space.com, imaginile obţinute de nava Reconnaissance arată delta unui râu care, susţin experţii, s-ar fi vărsat într-un ocean imens.

„Oamenii de ştiinţă au emis de multe ori ipoteze potrivit cărora zonele depresionare din partea nordică a planetei reprezintă, de fapt, fundul unui uscat, însă nu a găsit nimeni încă dovezi clare“, a declarat Mike Lamb, profesor de geologie la Universitatea CalTech, din Pasadena.

Descoperirile recente nu oferă neapărat dovezi clare însă informaţiile îi ajută pe cercetători să înţeleagă mai bine misterioasa planetă.

Aceştia au analizat o suprafaţă de 100 de kilometri pătraţi care face parte din Aeolis Dorsa, o deltă aflată în vecinătatea Craterului Gale. Roverul Curiosity al NASA a aterizat în acest crater anul trecut.

Potrivit space.com, secţiunea studiată de oamenii de ştiinţă prezintă o serie de creste, numite canale inversate, care se formează pe fundurile râurilor atunci când materialele sunt depozitate de apa curgătoare.

Camera de pe nava Reconnaissance este capabilă să distingă elemente de aproximativ 25 de centimetri, oferindu-le cercetătorilor abilitatea de a studia mai bine suprafaţa planetei Marte. Prin studierea canalelor inversate, savanţii au reuşit să determine că sunt similare cu cele de pe Pământ.

Oamenii de ştiinţă sunt încă precauţi, recunoscând că delta Aeolis Dorsa ar fi putut pur şi simplu să fie împrejmuită de un crater care s-a erodat în timp, ceea ce ar însemna că suprafaţa planetei Marte este mai activă decât se credea înainte.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Citiţi mai multe despre descoperirile NASA

VIDEO NASA va atrage un asteroid pe orbita Lunii

Bugetul oficial NASA pentru anul fiscal 2014 ar putea include şi suma de 105 milioane de dolari alocată proiectului de capturare a unui asteroid, în vederea stabilizării lui pe orbita Lunii.

NASA a descoperit o lună a lui Neptun în imagini "de arhivă" făcute de telescopul Hubble

Un astronom a descoperit a 14-a lună a planetei Neptun din ... greşeală. Mark Showalter de la Institutul SETI din Mountain View studia imagini mai vechi şi a dat de noua lună a planetei.

VIDEO NASA va începe să caute viaţă pe Marte în 2020

La începutul săptămânii trecute NASA a anunţat principalele obiective ştiinţifice pentru viitorul rover marţian, care va debarca pe Planeta Roşie în 2020.