Acolo e Pământul, punctul acela de lumină şi praf din zare - imagini spectaculoase de pe orbita lui Saturn

Acolo e Pământul - punctul acela de lumină

Capsula Cassini care este pe orbita planetei Saturn a trimis către NASA imagini fascinante cu modul cum se vede Pământul  1,4 miliarde de kilometri depărtare.

Pe 19 iulie 2013, Cassini a reuşit să captureze imaginea Pământului de pe Saturn. În poză se pot vedea şi inelele planetei, iar Terra pare doar un punct de lumină în zare. E abia a treia oară când planeta noastră a fost fotografiată de la o asemenea distanţă.

NASA a mai publicat o imagine detaliată, în care se poate vedea un punct de lumină mai intensă - Pământul, iar în partea dreaptă satelitul său natural, Luna.

"Fotografia făcută de Cassini aratî cât de mică este planeta noastră în vastitatea spaţiului şi arată şi nebunia oamenilor de aici, care au trimis o mică sondă robotică atât de departe, pentru a studia Saturn şi a trimite o poză acasă", a declarat un cercetător din cadrul proiectului Cassini, Linda Spilker.

"The Verge" îl citează pe Carl Sagan şi declaraţia sa atunci când NASA a publicat în 1990 prima imagine făcută de la extremităţile Sistemului nostru Solar.

"Mai uitaţi-vă o dată la punctul acela. Acolo e aici. Acolo e casa. Acolo suntem noi. Pe punctul acela, sunt cei pe care-i iubeşti, cei pe care-i ştii, tot ce ai auzit vreodată, toţi oamenii care au existat, care au trăit. Acolo este combinaţia de bucurie şi suferinţă, mii de religii, ideologii, doctrine economice, fiecare erou şi vânător, fiecare creator şi distrugător de civilizaţii, fiecare rege şi ţăran, fiecare cuplu tânăr şi îndrăgostit, fiecare mamă şi tată, inventator, explorator, moralist sau politician corupt. Toţi trăiesc pe acea fărâmă de praf suspendată în zare", scria atunci Carl Sagan.

Detaliul publicat ulterior de NASA