Aselenizarea a fost adevărată. O nouă tehnologie demonstrează de ce

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aselenizarea a fost reală
Aselenizarea a fost reală

Nvidia are o nouă arhitectură pentru plăci video şi se pare că a găsit cel mai bun mod de a o promova. A folosit tehnologia pentru a recrea aterizarea pe Lună şi să demonstreze că într-adevăr s-a întâmplat .

Nvidia lansează în această toamnă arhitectura Maxwell pentru noile cipuri grafice. Ideea de a promova produsul a fost să recreeze aterizarea pe Lună şi să le demonstreze celor care nu cred în ea că s-a întâmplat. „Iluminarea globală este cea mai grea sarcină de rezolvat de către o companie producătoare de jocuri. Sursele virtuale de iluminare nu fac o treabă proastă atât timp cât decorul nu se schimbă, dar un dezvoltator de jocuri trebuie să creeze umbre, reflexii, e un proces complicat“, a explicat pentru CNET Scott Herkelman, manager general Nvidia.

Apollo 11 este prima misiune a NASA care a ajuns pe Lună în iulie 1969. Nvidia a reprodus momentul şi a prezentat modul în care lumina se reflectă de pe modulul lunar, echipaj şi Lună. Cei mai mulţi dintre cei care nu cred în aselenizare spun că în poze nu apar stelele şi că Neil Armstrong nu putea fi iluminat după cum apare în videoclipul oficial fără o sursă terţă.

Cipul Nvidia Maxwell, din plăcile GTX 970 şi GTX 980, le permite creatorilor de jocuri să introducă elemente în scenă, să genereze puncte de lumină şi aceasta să îşi modifice într-un mod natural distribuţia în scenă. Nvidia şi-a documentat demonstraţia şi cu ingineri şi angajaţi NASA şi a ajuns la câteva concluzii interesante.

Într-una dintre pozele iconice de pe Lună, folosită de adepţii teoriei conspiraţiei, apare Buzz Aldrin în umbra modului şi, totuşi, el este iluminat. Poza a fost realizată de Neil Armstrong din lateral, iar Aldrin purta un costum în proporţie de 85% compus din material reflectorizante. Avea cinci straturi de Mylar şi patru straturi de Dacron, un material flexibil şi durabil, cu alte două straturi de Kapton.

De asemenea, Nvidia a abordat şi problema lipsei stelelor. Această conspiraţie se rezolvă cu teorie despre fotografie, nu neapărat cu verificarea punctelor de iluminare. Astronauţii au folosit o diafragmă mai mică pe camerele foto pentru a surprinde ceea ce se întâmplă pe Lună, acolo unde aveau nevoie, înlăturând din poză stelele. Nvidia a arătat că diafragma ar fi fost mai mare, atunci stelele ar fi apărut, dar ar fi fost supraexpusă zona cu astronauţi şi Lună.

image

Tehnologia Voxel-Based Global Illumination (VXGI) din noile plăci Nvidia Mawell ar putea fi folosită şi la recrearea unor scene de crimă, cum s-a folosit deja tehnica în filme. Acum, tehnologia a ajuns din urmă futurismul.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite