Astronomii au descoperit o mini-lună care se află pe orbita Pământului de trei ani

obiecte spatiu

Din nefericire, micul obiect spaţial nu va mai sta prea mult în apropierea planetei noastre şi ne va părăsi cel mai probabil în aprilie.

Pe orbita planetei noastre se află aproximativ 5000 de sateliţi, 500.000 de bucăţi de deşeuri spaţiale şi un obiect natural confirmat: Luna. Astronomii de la Observatorul Steward al Universităţii Arizona spun însă că ar fi descoperit un al doilea satelit natural al Pământului.

Acesta ar fi unul temporar însă, şi se numeşte 2020 CD3, cea mai nouă ”mini-lună” a planetei noastre. O mini-lună (sau un obiect capturat temporar) este o bucată de rocă spaţială care rămâne în orbita Pământului pentru câteva luni sau ani, înainte de a o părăsi (fie arzând în atmosfera planetei, fie plecând de pe orbită).

Majoritatea astronomilor spun că cel puţin o mini-lună se află, în orice moment, pe orbita planetei noastre, însă aceasta este de obicei prea mică pentru a fi descoperită. Până acum, prezenţa unei singure mini-luni a fost confirmată: un asteroid de 0,9 metri lăţime denumit 2006 RH120, care a orbitat Pământul pentru 1 an şi jumătate, între 2006 şi 2007.

Mini-luna are până la 3,5 metri în diametru

Kacper Wierzchos, un cercetător al NASA, care face parte din programul Catalina Sky Survey, finanţat de Universitatea din Arizona, a anunţat descoperirea noii mini-luni pe Twitter, în cursul zilei de 25 februarie. Obiectul pare să aibă între 1,9 şi 3,5 metri în diametru şi are o strălucire asemănătoare cu cea a asteroizilor bogaţi în carbon.

Se pare că micul obiect ar fi fost capturat de gravitaţia Pământului în urmă cu trei ani, şi ar urma să ne părăsească în luna aprilie, arată cei de la LiveScience.

Existenţa obiectului a fost confirmată şi de alte observatoare, însă acesta necesită o analiză mai lungă pentru a stabili cu certitudine dacă este cu adevărat o bucată de rocă spaţială, şi nu o rămăşiţă a unui deşeu spaţial. Oricum ar fi, sperăm să avem răspunsul la această întrebare până în aprilie.