Capodopere militare secrete ale celui de-al Treilea Reich

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astăzi se împlinesc 77 de ani de la declanşarea celui de-al Doilea Război Mondial, după ce Germania nazistă a invadat Polonia la 1 septembrie 1939. Maşina de război germană a cunoscut o continuă dezvoltare pe durata războiului, iar unele dintre proiectele pe care le-au avut naziştii în desfăşurare depăşeau cu mult tehnologia vremii.

În 2015 au fost dezvăluite câteva dintre proiectele armelor letale pe care naziştii le-au realizat în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, potrivit Business Insider.

Acestea au fost proiectate de nazişti în speranţa că vor putea întoarce soarta conflagraţiei în favoarea celui de-al Treilea Reich. Iată câteva dintre acestea:

Bombardierul Horten Ho 229

Horten Ho 229 a fost un etalon german de avion de vânătoare/bombardier proiectat de Reimar şi Walter Horten şi construit de Gothaer Waggonfabrik spre sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Acesta a fost primul aparat de zbor capabil să poată realiza cele „3 X 1000” cerinţe cu care a fost proiectat: să transporte o încărcatură de 1000 Kg la peste 1000 de kilometri distanţă cu o viteză de 1000 km/h.

image

Acest avion din categoria „aripilor zburătoare” alimentate de motoare cu reacţie, a fost de asemenea, primul avion militar stealth din istorie. Şeful Luftwaffe Hermann Goring a alocat o jumătate de milion de Reich Marks fraţilor Reimar şi Walter Horten pentru fabricarea aeronavei.

Fritz X - Bomba ghidată prin radio

Fritz X, una dintre bombele pe care Hitler le-a ţinut cât mai ascunse, este considerată de experţi precursorul bombelor inteligente de astăzi. Bomba era ghidată prin radio şi putea fi încărcată cu peste 300 de kilograme de explozibil. Era capabilă să lovească ţinte puternic protejate, cum ar fi nave de luptă sau autovehicule grele. Bomba putea fi lansată de la circa 6.000 de metri distanţă, ceea ce însemna că nu putea fi recepţionată de echipamentele anti-aeronavă disponibile la acea vreme. Mai mult, putea penetra o armură groasă de peste 70 de centimetri. La rândul său, bombardierul „Aripa Zburătoare” a fost conceput să poată transporta peste 900 de kilograme de armament, în timp ce zbura la altitudini de 14.000 de metri şi cu viteze de aproape 1.000 de kilometri pe oră.

image

Tancul Goliath - O mină pe şenile controlată de la distanţă

image

Tancul Goliath era controlat cu un joystick şi avea motoare electrice. Înălţimea era de 30 cm, lungimea ajungând la 1,2 metri. Remarcabil era faptul că acest tanc în miniatură controlat de la distanţă putea transporta o încărcătură de 50-100 kg de explozibil.

Acesta avea capacitatea de a trece prin tranşeele săpate de armatele adverse. Goliath avea motor electric, maşinăria ajungând pe frontul european în 1942. Ulterior, din cauza costului ridicat, motorul electric a fost înlocuit cu unul pe benzină. Din fericire, maşinăriile au fost dezactivate cu uşurinţă prin tăierea cablurilor cu ajutorul cărora erau controlate. Între 1942 şi sfârşitul conflagraţiei, nu mai puţin de 7.500 de modele Goliath au fost produse. Chiar dacă nu au fost un succes, mini-tancurile au inspirat crearea unei noi generaţii de arme moderne, controlate de la distanţă.

Avionul cu motor-rachetă -Messerschmitt Me 163 Komet

Messerschmitt Me 163 Komet a fost singurul avion cu motor-rachetă care a zburat vreodată, fiind folosit de Luftwaffe în cel de-Al Doilea Război Mondial. Realizarea sa a fost o performanţă pentru perioada celui de-al Doilea Război Mondial, caracteristicile sale neavând rival la vremea aceea.Pilotul de încercare Rudy Opitz în 1944 a atins cu acest avion viteza de 1.123 km/h. S-au construit peste 300 de avioane, totuşi Komet s-a dovedit a fi un avion de vânătoare ineficient, deoarece cu acest tip s-au doborât doar 9 avioane ale aliaţilor.

image
Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite